دکتر عبدالحسینی

جایگاه LPG , CAVITATION , RF درکاهش وزن


درمان چاقی موضعی
درمان چاقی موضعی

جایگاه LPG , CAVITATION , RF درکاهش وزن :

پیشرفت جوامع به سمت صنعتی شدن و در نتیجه افزایش مشغله افزود. از یک سو افزایش مصرف کالری به صورت غذاهای آماده و پرکالری از سویی دیگر مصرف نشدن این کالری در بدن افراد سبب افزایش وزن و چاقی در جامعه می گردد.

انباشت سلول های چربی در بدن نتایج متابولیک سوئی را به همراه دارد که درکنار آن معضل زیبایی و ایجاد سلولیت به صورت انباشت های چربی زیر جلدی ناهموار ایجاد می گردد که خود توده های مقاومی نسبت به ورزش و رژیم غذایی هستند.

در مواردی که فرد شاخص توده بدنی خیلی بالا نداشته باشد (30> BMI ) و در حقیقت شکل در حد اضافه وزن باشد نه چاقی، می توان از دستگاه های کاهش دهنده سایز استفاده کرد که شامل موارد زیر هستند :


LPG :


دستگاه ال پی جی
دستگاه ال پی جی

با این باور که تحریک مکانیک سلول های چربی سبب افزایش خون سازی آنها شده و در نتیجه دفع مواد زائد را زیاد می کند و نیز باتحریک فیبروپلاستها سبب تولید کلاژن و الاستین می گردد و از سویی سبب تجزیه چربی ها می شود.

با دو غلطک و کاهش همزمان، موجب خرد شدن سلول های چربی یه قطعات ریز شده و نیز بافت سلولیت را اصلاح می نماید.


RF :

با این دستگاه با ارسال امواج رادیولوژی به بافت های چربی سبب افزایش جریان خون موضعی و نیز افزایش متابولیسم
منطقه ای به خصوص افزایش چربی سوزی می شود و با این کار دو هدف کاهش سایز و نیز سفت تر شدن پوست یا همان لیفت پوستی را ایجاد می کند.


Cavitation :


دستگاه کویتیشن Cavitation
دستگاه کویتیشن Cavitation

در این روش نیز با ارسال امواج صوتی پر فشار و کم فشار بر بافت های چربی، سبب پاشیده شدن جدار سلول های چربی می شود و در واقع سلول چربی را از بین می برد و از طرفی با افزایش متابولیسم منطقه ای تا حدی سبب مصرف چربی موضعی در بافت مورد نظر می گردد. ولی سایر چربی های آزاد شده توسط کبد دفع می گردند و بنابراین در افراد با مشکلات کبدی منع دارند.

اسکرول به بالا