دکتر عبدالحسینی

جراحی چاقی چیست؟

5/5 - (167 امتیاز)

 جراحی چاقی چیست و چه روش هایی دارد ؟

جراحی چاقی یا جراحی باریاتریک یا جراحی لاغری روشی است که نه تنها در کشور ما ، بلکه در کل دنیا در حال انجام است و قدمت آن به بیش از ۶۰ سال میرسد . در گذشته این جراحی با متد لاپاراتومی یا به صورت جراحی باز ، انجام میشد که در این روش مدت زمان بستری و میزان درد بیمار خیلی بیشتر از روش کنونی است . 

انواع جراحی چاقی

جراحی لاپاروسکوپی

امروزه این عمل به روش لاپاروسکوپی انجام میشود که طول مدت بستری بیمار به یک شب کاهش پیدا کرده و میزان درد بیمار به کمترین مقدار ممکن میرسد. سوال بیشتر شما این است که جراحی اسلیو بهتر است یا بای پس؟! در ادامه این مقاله با ماه همراه باشید تا به بررسی این عمل ها بپردازیم و نکاتی را در رابطه با این عمل ها به شما توضیح دهیم.

جراحی چاقی لاپاروسکوپی با ایجاد پنج شکاف که هر کدام در حدود اندازه یک بند انگشت میباشد ، روی شکم فرد انجام میشود . به همین دلیل بعد از جراحی به روش لاپاروسکوپی ، بیمار خیلی زود به زندگی عادی و روال کاری روزمره خویش بازگشت خواهد داشت، و عوارض بسیار کمتری نسبت به سایر عمل ها خواهد داشت.

عمل اسلیو معده

در جراحی چاقی مدل های جراحی متفاوت میباشد . یکی از بهترین مدل ها، جراحی اسلیو معده میباشد که در این جراحی بخشی بزرگی از معده و در حدود دو سوم از حجم انبار معده بریده شده و از بدن فرد خارج میگردد و فرد پس از حدود یک سال از گذشت جراحی به روش اسلیو معده، کاهش وزن خیلی خوبی را شاهد خواهد بود.

البته این روال زمانی به درستی طی خواهد شد که اسلیو معده زیر نظر پزشک متخصص و با آموزش ها و نکات بعد از جراحی انجام شود

جراحی چاقی اسلیو معده
جراحی اسلیو معده

جراحی بای پس معده

یکی دیگر از بهترین مدل های جراحی چاقی بای پس معده میباشد . در بای پس معده چیزی از بدن فرد خارج نمیشود و فقط با تغییر مسیر گوارش یعنی روده و معده ، اقدام به جراحی میشود . به این صورت که در جراحی بای پس معده ، در حدود ۱۰۰ سانت روده کوچک از مسیر گوارش جابجا میشود که این مقدار بستگی به مواردی از جمله شاخص توده بدنی فرد و طول کل روده بیمار میباشد . پس از جراحی بای پس معده ، فرد در طی یکسال به وزن متناسب با قد خود میرسد .

 

مشاهده مقاله
انتخاب بهترین جراح لاغری در تهران

جراحی مینی بای پس معده

یکی دیگر از مدل های جراحی چاقی ، مینی بای پس میباشد که در نحوه انجام، مانند جراحی باس پس معده میباشد اما میزان و طول روده کوچکی که از مسیر گوارش خارج میشود، بیشتر از بای پس معده میباشد و این مدل جراحی مناسب برای افرادی هست که چاقی به شدت بالا و مفرط دارند . 

 

 جراحی مینی بای پس
جراحی مینی بای پس معده

 

عوارض انواع عمل جراحی چاقی

برای افرادی که از رژیم‌ های لاغری و انجام تمرینات ورزشی نتیجه ‌ای نگرفته ‌اند، انجام جراحی چاقی ، گزینه‌ ی مناسبی است.

با انجام عمل لاغری شکم ، علاوه بر کاهش وزن ، بیماری هایی چون مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، آپنه ، خواب شدید، دیابت نوع ۲ ، آرتروز و بیماری های مفصلی و غیره را هم بهبود می بخشد.

اما این نکته بسیار مهم است که بیماران بدانند تمامی جراحی ‌ها مهم هستند و هیچ عملی بی خطر و بدون عوارض جانبی نیست.

اما عوارض ناشی از عمل های جراحی در هر فرد متفاوت است. قابل به ذکر است که انتخاب درست جراح در کمتر شدن عوارض بی تاثیر نیست.

 

فوق تخصص جراحی چاقی در تهران

دکتر محمدرضا عبدالحسینی

بهترین جراح چاقی و لاغری در تهران

با جدیدترین روش جراحی لاپاروسکوپی

بهترین انتخاب برای انجام جراحی چاقی و دستیابی به وزن و استایل مورد علاقه شما به روش های اسلیو معده و بای پس معده و مینی بای پس با بهترین و به روز ترین لوازم جراحی روز دنیا

آدرس و اطلاعات تماس

2 در مورد “جراحی چاقی چیست؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا