دکتر عبدالحسینی

روش های کاهش چربی شکم

5/5 - (1 امتیاز)

لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی های دور شکم دغدغه خانم ها و آقایانی است که دوستدار تناسب اندام هستند. تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی ها و مواد غذایی چاق کننده و انجام برخی از ورزش ها به شما کمک می کند دچار چاقی موضعی به خصوص چاقی شکم نشوید. در ادامه ما به چند روش مهم و موثر اشاره خواهیم کرد. شما با رعایت این روش ها می توانید چربی های شکمی خود را کاهش و حتی از بین ببرید. با ما همراه باشید…

 

اجتناب از غذا های شیرین

شکر حاوی فروکتوز است که هنگام مصرف بیش از حد به چندین بیماری مزمن مرتبط است. این بیماری ها شامل بیماری های قلبی ، دیابت نوع ۲ ، چاقی و کبد چرب می شود. مصرف زیاد قند عامل اصلی افزایش وزن در بسیاری از افراد است. بنابراین برای کاهش و از بین بردن چربی های شکمی مصرف شیرینی و غذا های فرآوری شده را کاهش دهید.

 

کنترل مصرف کالری

عوامل زیادی می ‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، اما مصرف کمتر کالری از مقداری که بدنتان بدان نیاز دارد اصلی ‌ترین عامل است.

استفاده از یک دفتر خاطرات غذایی یا اپلیکیشن یا سایت کالری شمار می ‌تواند به شما در ارزیابی کالری مصرفیتان کمک کند. اثبات شده است که این استراتژی در کاهش وزن نیز موثر است. علاوه بر این، استفاده از ابزار فوق به شما این امکان را می ‌دهد تا میزان پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ریزمغذی ‌های دریافتیتان را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از بسیاری از این ابزار می‌ توانید ورزش و فعالیت‌ های فیزیکی خود را نیز بسنجید.

لاغری شکم

 

داشتن خواب کافی

خواب در بسیاری از جنبه‌ های سلامتی از جمله وزن تاثیر گذار است. پژوهش‌ها خواب کافی انرژی بیشتری برای ورزش کردن در روز بعد می دهد و همچنین از نیاز شبانه به غذا جلوگیری می کند. خواب برای بسیاری از جنبه های سلامتی شما از جمله تنظیم وزن مهم است. مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کافی ندارند، بیشتر از افرادی که خواب کافی دارند دچار اضافه وزن می شوند. اگر قصد کاهش وزن و بهبود سلامتی خود را دارید، خواب کافی و با کیفیت بالا باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

 

مصرف غلات بیشتر

رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند راهی طولانی برای کمک به کاهش چربی و کاهش وزن باشد. اما اگر بخواهید بدانید چگونه وزن خود را کاهش دهید، لزوما مجبور نیستید از کربوهیدرات استفاده کنید. بیشتر غلات را در رژیم غذایی قرار دهید تا به شما کمک کند سریع تر شکم را آب کنید. مصرف روزانه سه یا بیشتر غلات در هر روز می تواند به اندازه 10 درصد چربی بدن انسان را کاهش دهد.

مشاهده مقاله
جدیدترین راهکار های لاغری سال 1403

 

اجتناب از مصرف غذاهای حاوی چربی های ترانس

چربی های ترانس با پمپاژ هیدروژن در چربی های اشباع نشده مانند روغن سویا ایجاد می شوند.  برخی مطالعات میزان بالای چربی ترانس را به افزایش چربی شکم مرتبط کرده است. صرف نظر از اینکه شما در تلاش برای کاهش وزن هستید، محدود کردن میزان مصرف چربی ترانس فکر خوبی است.

 

نوشیدن چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده سالم است. این ماده حاوی کافئین و آنتی اکسیدان گلیات است که هر دو به نظر می رسد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. کافئین به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کنند.

 

جایگزینی روغن نارگیل با برخی از روغن‌های پخت و پز

روغن نارگیل از سالم ‌ترین چربی ‌هایی است که می ‌توانید مصرف کنید. چربی ‌های موجود در روغن نارگیل می ‌تواند متابولیسم را افزایش داده و مقدار چربی که در واکنش با مصرف بالای کالری ذخیره می‌شود را کاهش دهد. روغن نارگیل می ‌تواند منجر به کاهش چربی شود .

برای تسریع کاهش چربی شکمی، بهتر است روزانه ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل، استفاده کنید. روغن نارگیل حاوی کالری زیادی است پس بهتر است به جای اضافه کردن آن به رژیمتان آن را با چربی‌ های موجود در رژیمتان جایگزین کنید.

 

انجام تمرینات استقامتی

در حالی که رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش وزن دارد، ورزش برداری بخش مهمی از کاهش وزن است. اگر می خواهید بدانید چطور وزن کم کنید، تمرینات مقاومتی را به طور منظم انجام دهید. تمرینات استقامت مانند بلند کردن وزنه که تحت عنوان تمرینات قدرتی نیز شناخته می شوند، برای حفظ و بدست آوردن توده عضلانی بسیار مهم هستند.

 

 

کاهش سطح استرس

استرس با تحریک غدد فوق کلیوی باعث آزاد شدن هورمون استرس در شما می شود که آن هم باعث تولید چربی شکمی می شود. سطح بالای کورتیزول اشتها را افزایش داده و باعث ذخیره چربی های شکمی می شود. از این گذشته ، افرادی که از قبل چربی پهلو و شکم زیادی دارند ، در پاسخ به استرس ، تمایل به تولید کورتیزول بیشتری دارند. افزایش کورتیزول بیشتر باعث افزایش چربی در شکم آن ها می شود.

 

دویدن

یکی از مؤثر ترین روش ها برای کاهش چربی شکم ، دویدن است. دویدن به این دلیل موثر است که باعث می شود کالری بیشتری مصرف‌ شود. دویدن ضربان قلب را بالا می برد و به بدن کمک می کند تا مقدار قابل توجهی کالری را بسوزاند و در نهایت منجر به کاهش وزن شود. دویدن حتی با سرعت متوسط که قطعا می توانید به مدت چند بار در هفته انجام دهید به کاهش چربی شکمی کمک می کند.

مشاهده مقاله
عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی

 

اجتناب از مصرف نوشیدنی‌ های قندی

نوشیدنی‌ های قندی ، غنی از فروکتوز مایع اند که می ‌تواند باعث افزایش چربی شکمی شود. پژوهش‌ ها نشان می ‌دهد که نوشیدنی ‌های قندی باعث تجمع چربی در کبد نیز می ‌شوند. به جرات میتوان گفت که نوشیدنی‌ های قندی از غذا های قندی نیز مضرتر می‌ باشند.

از آنجایی که مغز با کالری‌ های مایع همانند کالری ‌های جامد برخورد نمی‌ کند، مصرف نوشیدنی ‌های قندی باعث مصرف بیش از اندازه کالری و ذخیره آن ‌ها به عنوان چربی می‌ شود. برای کاهش چربی شکم ، بهتر است به کلی از نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه ، چای شیرین و نوشیدنی‌های الکلی حاوی قند پرهیز کنید.

رژیم غذایی با پروتئین

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای مدیریت وزن است. دریافت پروتئین بالا باعث افزایش ترشح هورمون سیری که باعث کاهش اشتها و پرشدگی می شود. پروتئین همچنین میزان متابولیک شما را بالا می برد و به شما کمک می کند تا در حین کاهش وزن ، توده عضلانی را حفظ کنید. افرادی که پروتئین بیشتری می خورند نسبت به افرادی که رژیم پروتئین پایینی می خورند ، چربی شکمی کمتری می شود.

 

عمل های لاغری شکم

جراحی زیبایی شکم، بهترین روش برای از بین بردن چربی ها و پوست های اضافی شکم می باشد. کسانی که با روش های بالا موفق به لاغری نمی شوند و از چاقی مفرد رنج میبرند بهترین گزینه برای آنها انجام عمل های لاغری می باشد.

پس از انجام این عمل ها ، عضلات شکم سفت شده و زیبایی بیشتری به شکم و پهلو داده می شود. اصولا افرادی که جراحی زیبایی شکم انجام می دهند، می توانند از نتایج دائمی آن بهره مند شوند. پس از آن نیز با رعایت رژیم های غذایی مناسب، قادر هستند این نتیجه را برای همیشه حفظ کنند.

 

جراحی لاغری با با لیپوماتیک

لیپوماتیک نسل پیشرفته و تغییریافته لیپوساکشن است که عوارض آن را به همراه ندارد. در لیپوماتیک ، شکم با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته و تخصصی، اقدام به شکستن بافت چربی زیر پوست می‌ کند و به بهترین شکل ، چربی را از بدن خارج می ‌کند. نام دیگر لیپوماتیک، بادی کانتورینگ یا پیکر تراشی است. جراحی لیپوماتیک یکی دیگر از روش ‌های پرطرفدار در بین کاندید های جراحی لاغری شکم و پهلو است. برداشتن چربی با این روش کم‌ خطر بوده و عوارض کمتری برای بیمار ایجاد می ‌کند.

مشاهده مقاله
عمل معده برای لاغری

 

جراحی لاغری با ابدومینو پلاستی

یکی از رایج‌ ترین روش ‌های جراحی برای لاغری شکم روش آبدومینوپلاستی است. این جراحی بیشتر برای کسانی استفاده می شود که دچار شلی پوست در ناحیه شکم هستند زیرا این دسته از افراد نمی توانند شکم خود را تنها با لیپوماتیک و یا روش های غیر جراحی لاغر کنند و حتی پس از لاغر شدن نیز به دلیل شلی و افتادگی، پوست اضافه ایجاد می شود و ظاهر ناحیه شکم به هم می ریزد. به کمک ابدومینوپلاستی پوست اضافی از این ناحیه برداشته می شود. میزان برش در این جراحی به میزان پوست اضافی و شلی پوست بستگی دارد. برای انجام این عمل بیهوشی عمومی لازم است. امروزه روش آبدومینوپلاستی به تنهایی انجام نمی شود و به تنهای بهترین عمل برای لاغری شکم نیست.

 

جراحی لاغری با لیپولیز

این روش یکی از جدیدترین روش جراحی لاغری به حساب آمده و در بین بیماران و پزشکان طرفداران بسیار زیادی دارد. به این صورت که پزشک سوراخ ‌هایی در نواحی مشخصی از ناحیه شکم و پهلو ایجاد می‌ کند. سپس از طریق این سوراخ‌ ها، میکروکانولا که ابزاری سوزنی شکل با قابلیت ساطع کردن امواج لیزر هستند را به درون شکم و نواحی پرچربی ارسال می ‌کند. در اثر این کار چربی‌ های انباشته شده در آن ناحیه تجزیه شده و سپس تخلیه می ‌شوند. در روش لیزر لیپولیز نه تنها پوست افتاده و شل نمی شود بلکه سفت تر هم خواهد شد. در قسمت هایی که چربی انباشته شده حجم زیادی داشته باشد برای خارج کردن چربی از دستگاه مکش استفاده می شود. روش لیزر لیپولیز دارای عوارض کمی است که به دو گروه عوارض عمومی و موضعی تقسیم می شود.

 

جراحی لاغری شکم ترکیبی

یکی از مزیت‌ هایی که روش ‌های جراحی لاغری شکم دارند امکان استفاده هم ‌زمان از آن‌ ها به صورت ترکیبی در صورت صلاح‌ دید پزشک متخصص است. در نتیجه بیمار می‌ تواند خیلی سریع ‌تر حجم بسیاری از چربی ‌های نا خواسته را از شکم خود دفع کرده و به ظاهر دلخواه خود برسد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا