دکتر عبدالحسینی

سوالات مهم قبل از عمل لاغری

5/5 - (1 امتیاز)

1. چه زمانی بعد از عمل لاغری می‌ توان ورزش کرد؟

بعد از انجام عمل ، در کنار استراحت کردن میتوان به صورت محدود پیاده روی کرد. دست کم تا یک ماه نباید ورزش سنگین انجام داد. کسانی که شنا و ورزش آبی انجام می دهند حتما تا زمان بسته شدن و التیام کامل زخم وارد آب نشوند.

 

2. اگر کسی قبل از عمل روی شکم عمل انجام داده باشد ، آیا می‌ تواند عمل لاغری لاپاراسکوپی داشته باشد؟

بله می تواند اما قبل از عمل باید تمام سوابق بستری شدن و یا سابقه داشتن ، عمل جراحی قبلی ، مخصوصا در ناحیه شکم و لگن را به جراح لاغری خود و متخصص بیهوشی اطلاع دهد.

 

3. کسی که دیابت نوع دو دارد، آیا عمل لاغری برای او خطرناک است؟

بله ممکن است خطرناک باشد ولی به معنی عدم انجام عمل لاغری برای کسانی که دیابت نوع دو دارند نیست. اگر بیماری دیابت نوع دو دارد پیش از عمل باید به تمام توصیه های جراح لاغری مبنی بر کنترل دیابت و سطح قند خون خود عمل کند.

 

4. اگر کسی بیماری قلبی داشته باشد می تواند عمل لاپاراسکوپی لاغری انجام دهد؟

بله می تواند اما باید پیش از انجام عمل با متخصص قلب و عروق مشورت کند تا او تایید کند که شخص صلاحیت انجام این عمل را داردیا خیر . انجام عمل جراحی لاغری می تواند باعث بهبود برخی شرایط و بیماری های مربوط قلب شود. ببیماری هایی چون فشار خون بالا ، کلسترول ، مشکلات لیپیدی ، افزایش اندازه قلب ، مشکلات عروقی

 

5. آیا بعد از انجام عمل لاغری یا عمل متابولیک میتوان باردار شد؟

نه تنها میتوان باردار شد بلکه احتمال و شانس بارداری بعد از عمل لاغری به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند. بعد از انجام عمل، دوره های قاعدگی بانوان بسیار منظم می شود و می توان در شرایط ایده آلی باردار شد. اما بعد از عمل جراحی تا مدتی ، نباید اقدام به بارداری کرد. توصیه می شود که از ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از عمل لاغری این اقدام صورت گیرد.

مشاهده مقاله
عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی

 

6. آیا بعد از عمل لاغری نیاز به عمل جراحی پلاستیک است ؟

اغلب بیماران پس از انجام عمل های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس با شل یا آویزان شدن پوست مواجه می ‌شوند. زیرا بدن  تا حدود ۱۸ ماه بعد از عمل جراحی لاغری، تغییرات زیادی را تحربه می‌ کند. برخی از افراد ترجیح می دهند با پوشیدن لباس، کمربند و یا پوشش های فشاری پوست و شل بودن آن را پنهان کنند برخی دیگر ترجیح می دهند برای برطرف کردن این افتادگی اقدام به انجام عمل پلاستیک کنند.
چنانچه فردی قصد انجام عمل داشته باشد، بهتر است که دست کم ۱۸ ماه بعد از عمل صببر کند و آنگاه زیر تیغ جراحی دیگری برود.

 

7. بعد از عمل جراحی لاغری ، مو ریزش پیدا می کند ؟

بله برخی بیماران ممکن است پس از عمل با ریزش مو مواجه شوند. و در کل ۳ تا ۶ ماه پس از عمل این اتفاق طبیعی است. ریزش مو در این افزاد به دلیل استرس فیزیکی ناشی از جراحی و تغییرات وزنی سریع رخ می دهد.

 

8. قبل از انجام عمل باید رژیم غذایی خاصی گرفته شود ؟

بله فردی که می خواهد عمل لاغری انجام دهد باید خود را برای عمل آماده کند. برای این منظور جراح لاغری از ۲ تا ۳ هفته پیش از عمل، به او برنامه غذایی خاصی می دهد که باید آن را رعایت کند.

 

9. چرا قبل از انجام عمل باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنیم ؟

به دو دلیل فرد باید رژیم غذایی را رعایت کرد. اولین دلیل کاهش اندازه کبد و دوم کاهش میزان چربی های بدن پیش از عمل. اگر رژیم به خوبی رعایت شود عمل ، ایمن ‌تر خواهد بود.

مشاهده مقاله
تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

 

10. بهترین زمان جراحی چاقی چه زمانی است؟

افرادی که دچار چاقی هستند دیر یا زود به بیماری های مرتبط با چاقی مبتلا خواهند شد. مثلا بیماری های قلبی، فشار خون، مشکلات مفاصل و … تعدادی از این مشکلات . توصیه می شود تا قبل از ابتلاء به این بیماری ها اگر شاخص توده بدنی بالایی دارید به فکر عمل لاغری باشید.

 

11. هزینه عمل لاغری چقدر است؟

بسته به اینکه شما عمل خود را در بیمارستان دولتی انجام می دهید یا خصوصی هزینه ها متفاوت خواهد بود. به جز نوع بیمارستان، پوشش بیمه پایه و تکمیلی، نوع روش جراحی، تجهیزت بکار رفته برای عمل و … همگی در هزینه ها تاثیرگذار هستند.

 

12. تفاوت عمل اسلیو معده با بای پس چیست؟

در عمل اسلیو تنها حجم معده کاهش پیدا می کند و بخش زیادی از آن بیرون کشیده خواهد شد. در این عمل به روده ها کاری نداشته و فقط روی حجم معده کار می شود. اما در عمل بای پس معده ابتدای معده بریده شده و به قسمت های میانی روده باریک وصل می شود. در واقع بخش اعظم دستگاه گوارش از مسیر هضم و جذب خارج می شود.

 

13. آیا امکان بازگشت وزن پس از انجام عمل وجود دارد؟

اگر استاندار های عمل لاغری رعایت شود و شما نیز دنباله رو یک سبک زندگی سالم باشید و از دستورالعمل های جراح پیروی کنید امکان بازگشت وزن وجود ندارد.

 

14. کدام روش جراحی چاقی بهتر است؟

بیش از ۹۰ درصد عمل های جراحی لاغری در دنیا اسلیو معده ، بای پس کلاسیک و عمل مینی بای پس معده هستند. این عمل ها بر اساس سوابق خانوادگی، بیماری‌ های همراه شما و یافته های آندوسکوپی و آزمایشگاهی قبل از عمل ، برای شما انتخاب می ‌شود.

مشاهده مقاله
رژیم لاغری اصولی ، صفر تا صد

 

15. سن مناسب عمل جراحی اسلیو چقدر است؟

برای عمل جراحی چاقی بیشتر بین ۱۸ تا ۶۵ سال توصیه می شود.

 

16. کاهش وزن بعد از عمل بای پس تا کی ادامه دارد؟

انتظار کاهش حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد وزن اضافه طی ۱ تا ۱/۵ سال بعد از عمل می باشد . این یعنی اینکه بیمار نباید ترس از کاهش وزن بیش از حد داشته باشد. مثلا یک خانم با ۵۰ کیلو اضافه وزن با عمل حدود ۳۵ کیلو کاهش وزن خواهد داشت مگر اینکه رژیم غذایی و ورزش را بلافاصله بعد از عمل به برنامه خود اضافه کند.

 

17. مدت زمان اعمال جراحی اسلیو معده چقدر است؟

کیفیت عمل جراحی مهم است نه تایم عمل جراحی اما حدودا انجام عمل اسلیو معده ۳۰ بین دقیقه تا ۲ ساعت طول می کشد.

 

18. چقدر بعد از عمل اسلیو معده یا بای پس معده میتوان باردار شد؟

توصیه می‌شود ۱تا۱/۵ سال بعد از عمل جراحی اسلیو معده باردار نشوید. این زمان در حقیقت مدتی است که شما کاهش وزن دارید. در حقیقت تا زمانیکه کاهش وزن دارید بهتر است حامله نشوید.

 

19. چه زمانی بعد از عمل می توان ورزش را شروع کرد؟

از هفته اول پیاده روی روزانه ۴۵ دقیقه و از ماه اول حرکات ورزشی را می ‌توان شروع کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا