دکتر عبدالحسینی

فیلم عمل معده

جراحی چاقی بیمارستان نیکان
4.9/5 - (7 امتیاز)

چاقی یک اختلال متابولیک است که با شیوع روز افزون در بسیاری از جوامع ، باعث شده تا با تعدادی از بیماری ها از جمله فرم های مختلف بیماری های قلبی و عروقی ، دیابت ، صعود ناگهانی فشار خون و … مرتبط باشد.
امروزه بسیاری از افراد از اضافه‌ وزن بالا رنج می ‌برند. این افراد حتی با انواع رژیم‌ ها و ورزش ها هم موفق به کاهش وزن نمی شوند و به فکر انجام عمل جراحی لاغری می ‌افتند. خوشبختانه امروزه روش هایی چون اسلیو و بای پس معده به روش لاپاراسکوپی برای درمان این بیماری معرفی شده است. یکی از عمل‌ هایی که این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، عمل اسلیو معده نام دارد. در واقع می توان گفت جراحی اسلیو معده به یک روش درمانی برای مبتلایان به چاقی که به دنبال کاهش وزن هستند تبدیل شده است.
برای انجام عمل اسلیو معده نیز همچون سایر عمل ‌های جراحی ، افراد نیازمند رعایت شرایط خاص برای پیش از جراحی لاغری و پس از عمل جراحی هستند. یکی از این شرایط جراحی ، وزن مناسب برای عمل اسلیو معده است. اصلی ترین شرط انجام جراحی اسلیو معده، داشتن شاخص توده بدنی یا BMI توصیه شده است. bmi بالای ۴۰ افراد را واجد شرایط عمل کوچک کردن معده می کند. این یعنی ما به جای اینکه بگوییم دقیقا وزن مناسب برای عمل اسلیو معده چیست تاکیدمان بر روی شاخص توده بدنی مناسب برای عمل است.
عمل اسلیو معده یک جراحی لاغری بدون بازگشت است. در این عمل جراح 15 درصد از معده فرد را بر می ‌دارد و درنتیجه حجم معده کاهش می‌ یابد، که این موضوع سبب می‌ شود فرد در طی مدت کوتاهی پس از عمل جراحی تا به ‌طور میانگین حدود ۶۰ درصد از وزن خود را از دست بدهد.

مشاهده مقاله
کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

 

در ادامه ویدیویی از انجام عمل لاغری برای شما گذاشته می شود. با دیدن این ویدیو درک بهتری از انجام عمل لاغری خواهید داشت.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا