دکتر عبدالحسینی

چرا عمل جراحی

جراحی چاقی دکتر عبدالحسینی: بهترین جراح چاقی و لاغری کشور
امتیاز مطلب

برای کاهش وزن مسیرهای فراوانی وجود دارد، ولی به دلیل وجود زمینه ژنتیک که ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد را شامل می شود و عدم تحرک ، شیوه و سبک رژیم غذایی در BMI های متفاوت روش های درمان با هم تفاوت دارند و انواع جراحی چاقی در پیش روی فرد میباشد .

در درجه اول BMI یا همان شاخص توده بدن که همان [وزن (به کیلوگرم) تقسیم بر قد به توان دو (به متر)] می باشد، اگر بین ۱۹ الی ۲۵ باشد فرد در محدوده وزن نرمال بوده و تنها در صورت داشتن توده های چربی اضافی کاندید اعمال درمانی از ضعیف ترین که شامل استفاده از دستگاه LPG ، کرایولیپولیز ، کویتیشن ، شاک ویو و Examia تا قوی تر ها شامل لیزر لیپولیز ، لیپوماتیک و … می باشد. البته این نوع روش درمان صرفا جهت زیبایی و تناسب اندام است و استفاده از رژیم غذایی و ورزش به عنوان مکمل در کنار آن توصیه می گردد تا فرد به وزن ایده و دلخواه خود برسد .

در موارد اضافه وزن که شامل BMI بین ۲۵ تا ۳۰ است ، همین درمان ها ولی با شدت بیشتر و نیز ورزش و کنترل رژیم بیشتر توصیه می گردد. در این مرحله ممکن است از روش های جراحی ابدومینوپلاستی ، لیزر لیپولیز و یا لیپوماتیک بیشتر استفاده می گردد.

در BMI بین ۳۰ تا ۳۵ که چاقی درجه یک نامیده می شود در صورت وجود عوارض مربوط به چاقی مانند دیابت، تری گلیسیرید بالا، آرتروز، فشار خون بالا و یا اندازه خیلی زیاد دور کمر اعمال جراحی مربوط به چاقی عمومی مانندجراحی چاقی اسلیو معده حتی در پاره ای مواقع بای پس معده و یا مینی بای پس معده توصیه می شود و در صورتی که جراحی دیابت مد نظر باشد اعمال جراحی متابولیک خاص مانندساسج یا ساسی توصیه میشود و در غیر این صورت توصیه به انجام ورزش و رژیم درمانی جهت کاهش BMI به زیر ۳۰ می گردد.

مشاهده مقاله
بهترین و به روزترین لوازم جراحی چاقی دنیا

در موارد BMI بالای ۳۵ با توجه به اینکه رژیم و ورزش تنها در ۱۰ الی ۱۵ درصد موارد موفق می باشند، توصیه جراحی به مراتب موثر تر از سایر روش ها است. جراحی های شایع برای چاقی های درجه دو به بالا شامل Sleeve Gastrectomy، بای پس معده و SADJ و SADJ می باشند. با توجه به اینکه نحوه عمل جراحی برای افراد چاق به صورت لاپاراسکوپی با عوارض به مراتب کمتر از روش باز است توصیه اکید به انجام این روش جراحی با لاپاراسکوپ می گردد چه بسا بستری شدن به یک تا دو روز کاهش یابد و فرد قادر به انجام کارهای روزمره بعد از این مدت می باشد.

BMI بین ۴۰ تا ۵۰ را چاقی درجه سه یا چاقی مفرط اطلاق می‏کنند. مبتلایان به چاقی مفرط از عوارض و بیماری های مختلفی رنج می برند و ریسک بسیار بالاتری برای ابتلا به بیماری های مانند دیابت، چربی خون بالا، فشار خون بالا، سکته مغزی، سکته قلبی و … دارند. درمان این بیماران به سختی از طریق رژیم غذایی و ورزش با یا بدون درمان دارویی میسر می شود و مسلماً نتایج درمان در طولانی مدت مأیوس کننده‏ تر است بطوری که میزان عود برای درمان‏های غیر جراحی چاقی تا ۹۰٪ گزارش شده است. بنابراین اگر فرد مبتلا به چاقی مفرط باشد از آن رو که ممکن است به هر یک از بیماری هایی که در بالا ذکر شد مبتلا شده باشد و اگر نه ممکن است در آینده نزدیک مبتلا شود، نیاز است تا با درمان جراحی به وزن مطلوب برسد. اما باید متذکر شد که درمان جراحی تنها یک روش کمکی برای کاهش وزن است و بیمار متعهد است تا آخر عمر از رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی (پیاده روی روزانه) پیروی نماید تا به وزن قبل از جراحی بازگشت نکند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مشاهده مقاله
لاپاراسکوپی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا