دکتر عبدالحسینی

چگونه با بای پس معده لاغر شویم؟

چگونه با بای پس معده لاغر شویم؟
امتیاز مطلب

در دنیای امروز مواردی هستند که ما از وجود آنها به عنوان یک بیماری اطلاع نداریم و به همین خاطر جهت درمان آن‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم. چاقی یکی از این بیماری‌ها است که متأسفانه بسیاری از افراد آن را طبیعی می‌دانند، اما لازم است بدانید که این بیماری می‌تواند منجر به مرگ شود. به دلیل سختی‌های زیادی که افراد برای لاغر شدن پیش روی خود می‌بینند معمولاً با چاقی کنار می‌آیند اما در این مقاله ما یکی از موثرترین و راحت‌ترین روش‌های لاغری یعنی لاغری با بای پس معده را برایتان شرح خواهیم داد.

 

لاغری با بای پس معده

بای پس معده تقریباً استانداردترین و قدیمی‌ترین روش جراحی چاقی در کل دنیا است. اولین بای پس معده توسط آقای میسون در دهه چهل انجام شده است و این روش جراحی به مرور زمان با تغییرات مثبتی که داشت، بهتر شد و به روش بالغ کنونی رسید. در واقع نکات مثبت زیادی که در لاغری با بای پس معده وجود دارد، باعث شده همچنان در صدر باقی بماند.

این عمل روشی است که هم با محدود کردن حجم معده مثل اسلیو، در واقع حجم ورودی غذا را کم می‌کند وهم با تأثیرات هورمونی عمیقی که بر تنظیم هورمون‌های گرسنگی و سیری دارد باعث لاغری می‌شود. در عمل بای پس معده به جز چاقی، عوارض و حواشی مربوط به آن را که معمولاً مرگ و میرهای چاقی ناشی از آن‌ها است را نیز مورد هدف قرار می‌دهند برای مثال عوارض قلبی و عروقی، فشار خون، کبد چرب و مخصوصاً دیابت که نوعی مرگ خاموش است. یک معضل اساسی در خاورمیانه وجود دارد، دیابت نوع دو است. پیش بینی می‌شود که  تا سال ۲۰۳۰ از هر دو نفر یک نفر دیابت داشته باشد و متأسفانه ۷۰ درصد دیابتیک ها خودشان  از داشتن دیابت اطلاع ندارند، بنابراین بای پس معده به‌جز لاغری می‌تواند در پیشگیری و درمان این بیماری همه گیر نیز مؤثر باشد.

مشاهده مقاله
تغذیه بعد عمل

 

 

آیا پس از عمل راه بازگشتی وجود دارد؟

یکی از حسن‌های بالایی که لاغری با بای پس معده دارد، قابل برگشت بودن آن است و معمولاً افرادی که این عمل را انجام می‌دهند نگران این هستند که تغییر به وجود آمده مادام‌العمر باشد. خوب است بدانید که در این عمل جراحی دستگاه گوارش شما به راحتی می‌تواند به حالت اولیه خودش برگردد، علل خصوص وقتی عمل به صورت لاپاراسکوپی انجام شده باشد. در بای پس روند کار این‌گونه است که غذا از ابتدای روده که بیشترین جذب را دارد رد نشود بلکه یک متر تا یک متر و نیم جلوتر شروع به حرکت کند و همین کار باعث می‌شود جذب غذا با سرعت کمتری انجام شود در نتیجه کبد بتواند وظیفه خودش را که متابولیزه کردن کالری دریافتی است، راحت‌تر پیش ببرد. در واقع کسی که  بای پس معده می‌کند انگار از لحاظ گوارشی، بیست تا سی سال جوان‌تر می‌شود و این فرآیند به خصوص در افراد دیابتی بسیار نمایان است زیرا دقیقاً از فردای عمل تمام علائم بیماری محو می‌شود. عمل جراحی بای پس معده ۷۰ سال است که خودش را ثابت کرده و به عنوان بهترین روش جراحی برای بیماری‌های متابولیک شناخته شده است. در مقاله چگونه لاغر شویم می توانید با سایر روش‌های لاغری نیز آشنا شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا