دکتر عبدالحسینی

با ورزش شکم خود را لاغر کنید.

ورزش لاغری شکم
امتیاز مطلب

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد لاغری شکم و پهلو است و همین امر سبب می‌شود که فرد به هر روشی سعی کند تا اندکی از سایز خود بکاهد. به جز تغذیه مناسب، راه حل‌های زیادی برای لاغر شدن شکم وجود دارد. از سریع‌ترین راه حل‌ها می‌توانیم به عمل بای پس معده و اسلیو معده اشاره کرد و راه حل دیگر ورزش کردن است. ما در این مقاله ورزش لاغری شکم را به شما آموزش می‌دهیم تا با خیال راحت سایز خود را کاهش دهید.

 

 

مناسب ترین ورزش لاغری شکم

ما به شما گفتیم که ورزش یکی از راه‌های کاهش حجم شکم و لاغری است اما تاکید می‌کنیم که ورزش کردن به تنهایی کافی نیست. باید از همین ابتدای راه در مورد تغذیه به شما گوشزد کنیم. میزان چربی انباشته شده در سطح شکم رابطه مستقیمی با تغذیه نامناسب دارد و بهتر است در کنار ورزش حتماً بدانید چه چیزهایی بخورید تا به لاغر شدن شما کمک کند.

ورزش‌های هوازی مهم‌ترین نوع ورزش لاغری شکم محسوب می‌شوند زیرا سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکثر قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کنند. ترکیب این نوع ورزش با ورزش‌های مقاومتی باعث می‌شود بیشتر چربی بدن از بین برود. با  چند نمونه از ورزش‌های مؤثر در لاغری آشنا شوید.

 

پیاده روی 

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌هایی است که می‌توانیم برای کوچک کردن شکم پیشنهاد دهیم. در نظر داشته باشید این ورزش طبق یک پروسه طولانی مدت تأثیر گذار است. شما باید به‌طور منظم پیاده روی کنید تا تأثیر آن را روی شکم خود ببینید.

مشاهده مقاله
عمل لاغری شکم

 

دوچرخه سواری

در این حرکت شما علاوه بر عضلات شکم پاهای خود را هم درگیر کرده‌اید. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی است و سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد و موجب چربی سوزی می‌شود.

 

دویدن یک ورزش لاغر کننده است.

در نظر داشته باشید اگر هنگام دویدن سرعت شما بیشتر باشد تأثیر بیشتری روی سوخت و ساز بدن شما دارد ولی نگران نباشید زیرا با آهسته دویدن نیز شما نتیجه دلخواهتان را به‌دست می‌آورید. فقط توجه داشته باشید که این پروسه به مدت زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

 

شنا همراه با لاغری

هنگام شنا کردن اکثر اعضای بدن شما درگیر است. در این ورزش شما کالری بیشتری می‌سوزانید و همزمان سطح سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

کرانچ  ورزشی برای لاغری شکم

یکی از متداول‌ترین ورزش‌های لاغری شکم حرکت کرانچ است. در این ورزش ماهیچه‌های شکم درگیر شده و همزمان سوخت و ساز بدن شما افزایش می‌یابد. در کرانچ شما روی زمین دراز می‌کشید، پای خود را از زانو خم می‌کنید، دست خود را به پشت سر یا روی شانه‌ها به صورت ضربدری بگذارید. سعی کنید شانه‌هایتان را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بروید به گونه‌ای که در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید. این حرکات را به طور مرتب انجام دهید.

کرانچ کج

این ورزش مانند حرکت کرانچ ساده است. با این تفاوت که شما باید شانه راست خود را به سمت چپ خود بلند کنید و بالاتنه چپ را پایین‌تر قرار دهید.

کرانچ دوچرخه

در حالت کرانچ معمولی قرار بگیرید، سپس همزمان سعی کنید هنگام پایین آوردن پای چپتان به سمت راست خم شوید به گونه‌ای که  آرنج چپ شما به پای راست شما برسد. این تمرین را یکی در میان با هر دو پا انجام دهید.

مشاهده مقاله
بررسی تمام روش های لاغری شکم و پهلو
کرانچ نیمه نشسته

بعد از نشستن بر روی زمین سعی کنید، پاهای خود را دراز کرده و سعی کنید وزن بالاتنه خود را به روی دو آرنج خود انتقال دهید به طوری که آرنج تکیه گاه شما باشد. سپس پاها را از زمین بلند کرده و سعی کنید زانو به بینی شما نزدیک شود و بعد پاها را به حالت اول برگردانید.

 

منحنی معکوس

روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را بالا ببرید. سعی کنید با پای خود یک زاویه نود درجه نسبت به زمین ایجاد کنید. سپس با پاها به شکم خود فشار آورده و  آن ها را به شکم نزدیک کنید و بعد از آن به حالت اولیه برگردانید. این کار را مکرراً انجام دهید.

 

پلانک ورزش لاغری شکم است.

زانو بزنید و آرنج خود را به حالت تکیه گاه روی زمین قرار دهید و همزمان پاهای خود را به سمت عقب دراز کنید. در پلانک باید کل اعضای بدن شما در یک راستا قرار بگیرند.

 

حرکت کوهنوردی

در وضعیت پلانک قرار بگیرید فقط بجای آرنج از کف دستان خود استفاده کنید. سپس یکی در میان پای خود را خم کرده و به سینه خود نزدیک کنید و بعد از آن به حالت ابتدایی برگردانید.

 

برپی

ابتدا صاف و ساده بایستید. سپس خم شده و کف دست‌های خود را به حالت قورباغه قرار دهید. مانند یک قورباغه قرار گرفته و بعد از آن حالت شنا را به خود بگیرید و سپس به حالت قورباغه برگردید و دست‌ها را بالا برده به سمت بالا بپرید.

مشاهده مقاله
برای لاغری، خوابتان را منظم کنید.

 

توجه داشته باشید که حرکات ورزشی بسیار زیاد و کارآمد هستند. این حرکات نیازمند زمان و صبر هستند و با یک بار یا دو بار انجام نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت و باید به‌طور پیوسته آن‌ها را انجام دهید. در بررسی تمام روش های لاغری شکم و پهلو می توانید در رابطه با سایر روش های موثر برای لاغری نیز مطالعه داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا