دکتر عبدالحسینی

جراحی چاقی اسلیو معده بای پس معده
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه مردم تمایل زیادی به خوراکی‌های چرب و پرکالری دارند و ارگانیک نبودن و دیر هضم شدن این خوراکی‌ها منجر می‌شود که چربی‌های انباشته شده در بدن افراد افزایش پیدا کند. ماشینی شدن زندگی افراد نیز باعث کم تحرکی آنها شده؛ همین مسئله موجب می‌شود که فرد سریعاً چاقی را تجربه کند و متأسفانه افراد برای لاغر شدن دچار مشکل می‌شوند زیرا دیگر ورزش‌ها و رژیم‌های سنگین روی بدن آن‌ها تأثیر ندارد. با توجه به پیشرفت علم، جراحی لاغری از بهترین روش‌های درمان این بیماری است و در این مقاله ما قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

 

جراحی لاغری چند دسته است؟

جراحی‌های لاغری انواع مختلفی دارند: جراحی اسلیو معده، جراحی بای پس معده، جراحی مینی بای پس معده، جراحی امگا و جراحی چاقی مجدد و سویچ اثنی عشر یا دیودنال سویچ و … و همه این روش‌های جراحی علاوه بر کاهش وزن در درمان بیماری‌های مختلفی مثل دیابت، انواع متابولیک، قلب و عروق و… بسیار مؤثر و کاربردی هستند. یکی از علل متنوع بودن این عمل‌ها وجود بیماری‌های متفاوت در بدن فرد است که متناسب با آن باید نوع عمل تعیین شود؛ برای مثال برای جراحی‌های لاغری می‌توان دو نوع جراحی باز یا لاپاراسکوپی را انجام داد که معمولاً بهترین شیوه درمان لاپاراسکوپی است؛ زیرا مزایای بیشتری نسبت به عمل باز دارد. در عمل باز امکان دارد که دستگاه گوارش فرد در مواجهه با هوا در آینده دچار چسبندگی شود و یکی از شایع‌ترین آنها موارد چسبندگی روده است. یکی دیگر از مزایای جراحی لاپاراسکوپی این است که فرد بیمار بعد از جراحی زودتر مرخص شده و سریع‌تر به روند عادی زندگی خود برمی گردد. در عمل لاپاراسکوپی، پزشک اشراف بیشتری بر دستگاه گوارش بیمار دارد زیرا با دقت بیشتری و با استفاده از دوربین می‌تواند تمام اجزای درونی فرد را از نزدیک مشاهده می‌کند. از دیگر مزایای آن کم بودن جای جراحت است؛ به گونه‌ای که فرد خط‌های عمیق جراحی باز در بدن خود را دیگر ندارد و با چند برش کوچک روی شکم می‌تواند درمان شود. خوب است بدانید که اکثر جراحی‌های چاقی در سراسر دنیا نیز با جراحی لاپاراسکوپی صورت می‌پذیرند. در مقاله بهترین نوع جراحی چیست؟ عمل باز یا لاپاروسکوپی می توانید در رابطه با این نوع عمل بیشتر بخوانید.

 

مشاهده مقاله
چگونه با بای پس معده لاغر شویم؟

مشاوره جراحی چاقی قبل از عمل

فردی که بیمار است باید قبل از عمل، چندین مرحله را بگذراند. پیش از هر چیزی باید حتماً مشاوره جراحی چاقی بشود تا با تشخیص مستقیم پزشک متخصص روش مناسب درمان برای بدن خود را انتخاب کند؛ در واقع پزشک با بررسی شاخص توده بدنی، نتایج آزمایشات، سونوگرافی، آندوسکوپی و سوابق فرد جراحی مناسب را انتخاب می‌کند. مشاوره جراحی چاقی به افراد کمک می‌کند که بدن خود را بیشتر بشناسند و با توجه به نوع استایل و بدن خود تحت درمان قرار گیرند. پس می‌توانیم بگوییم بهترین نوع درمان برای هر فرد متناسب با استایل و مدل بدن او تعیین می‌شود و هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ اما فراموش نکنید در پایان خود شما هستید که نوع عمل را انتخاب می‌کنید.

 

[metaslider id=4516]

6 در مورد “جراحی لاغری”

  1. سلام وقت به خیر
    من 41 سال دارم میخوام بدونم در چه دصورت میتونم از بیمه تکمیلی استفاده کنم برای عمل بای پس معده وکلا هزینه این عمل چقدره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا