دکتر عبدالحسینی

چگونه با عمل اسلیو معده لاغر شویم؟

چگونه با عمل اسلیو معده لاغر شویم
2.5/5 - (2 امتیاز)

چاقی نوعی بیماری است و برای درمان آن دو راهکار داریم؛ یکی درمان غیر جراحی که شامل رژیم، ورزش، رفتار درمانی و یک جز کوچکی درمان دارویی است و متأسفانه در مورد چاقی مرضی در دنیا ثابت شده که این روش‌ها فقط در ۳ درصد موارد مؤثر بوده و بقیه موارد در عرض یک یا دو سال بر می‌گردند و دیگری درمان چاقی با جراحی متابولیک است. با ما همراه باشید تا در این مقاله با لاغری با اسلیو معده که مربوط به راهکار دوم است، آشنا شوید.

 

لاغری با اسلیو معده

قطعی‌ترین و مؤثرترین روش درمان چاقی مرضی و لاغر شدن، روش‌های جراحی است. این روش‌ها عمدتاً بر چند اصل کلی استوار است؛ یک اینکه هورمون‌های چاقی و اشتها آوری که در چاقی دخیل هستند را باید هدف قرار داد و تنظیم کرد، دو ورودی غذا را کنترل کرد و سه مراکز جذب کالری در دستگاه گوارش را که باعث بروز این مشکلات هستند را از چرخه هضم و جذب خارج کرد. خوب است بدانید که تمام عمل‌های جراحی چاقی امروزه با لاپاراسکوپی انجام می‌شوند و معمولاً زمان این عمل‌ها زیر یک ساعت است.

لاغری با اسلیو معده به این صورت است که در این جراحی‌ها هورمون اشتها و مراکز دریافت غذا را هدف قرار می‌دهند در واقع با وسیله‌ای به نام استپر یا منگنه که در هر طرفش سه ردیف منگنه قرار دارد، معده برش داده شده و قسمت عمده معده که باعث ذخیره غذا می‌شود و هورمون اشتها را ترشح می‌کند، برداشته می‌شود. پس از عمل لاغری با اسلیو معده به صورت لوله باریکی در می‌آید و در واقع نقشش به این صورت می‌شود که غذا را از مری به روده‌ها می‌رساند ولی طی همین پروسه انتقال غذا، چون معده حالت عادی خودش را ندارد و به صورت انسدادی برای فرد کار می‌کند، مانع از این می‌شود که فرد بتواند بیشتر از سه تا چهار لقمه در هر وعده غذا بخورد.
لاغری با عمل اسلیو معده برای کسی خوب است که ولع بالایی در غذا خوردن دارد. این عمل نسبت به سایر روش‌ها، محسنات زیادی دارد زیرا در این عمل با روده کاری ندارند و در نتیجه در جذب ویتامین‌ها کمتر تداخل ایجاد می‌شود و همچنین چون به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود، دوره نقاهت کوتاهی داشته و فرد زودتر به زندگی عادی بر می‌گردد.

مشاهده مقاله
علل و درمان چاقی

 

 

 

نکته آخر چگونه با عمل اسلیو معده لاغری شویم؟

در مقاله چگونه لاغر شویم؟ ۵ روش پر طرفدار لاغری را شرح داده‌ایم اما در این مقاله به صورت خاص در رابطه با لاغری با اسلیو معده صحبت کرده‌ایم. خوب است بدانید که این عمل بیشتر به درد افراد وعده خوار می‌خورد یعنی آن‌هایی که ریزه خواری ندارند، معمولاً شیرینی و هله‌هوله نمی‌خورند و مشکل اصلی‌شان عدم کنترل در وعده‌های غذایی است. با اینکه اسلیو برای افراد ریزه خوار نیز جواب می‌دهد اما نتایج عود و برگشت پذیری بالایی در این افراد را نشان می‌دهند. از آن جایی که هورمون اشتها و چند هورمون مشابه که از روده ترشح می‌شوند شدیداً دیابت ایجاد می‌کنند برای همین دیابت نوع دو و چاقی رابطه تنگاتنگی با هم دارند و بهتر است سریعاً نسبت به درمان چاقی خود اقدام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا