دکتر عبدالحسینی

چگونه لاغر شویم؟ ۵ روش پر طرفدار لاغری

شاخص چگونه لاغر شویم
2.8/5 - (92 امتیاز)

پاسخ به سؤال “چگونه لاغر شویم و لاغر بمانیم” به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی انسان امروز شناخته می‌شود و در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر را می‌توان پیدا کرد که به دنبال جواب این سؤال بگردد. داشتن وزنی متعادل علاوه بر اینکه روی زیبایی و اعتماد به نفس افراد تأثیر گذار است، از ابتلای انسان‌ها به امراض مختلفی مانند دیابت، گرفتگی عروق و … نیز جلوگیری می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با ۵ روش پر طرفدار برای لاغری آشنا کنیم.

 

چگونه با خوردن لاغر شویم؟

روش‌های متعددی برای لاغر کردن وجود دارند و یکی از آن‌ها کنترل تغذیه و انتخاب خوراک مناسب است. در صورتی که به دنبال پاسخ سؤال چگونه لاغر شویم می‌گردید باید حواستان به خوراکتان باشد و در ابتدای کار، قند و نشاسته را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید زیرا حذف کربوهیدرات و قند باعث می‌شود که بدن برای تأمین انرژی از چربی‌های ذخیره شده استفاده کند. پس از این کار و برای تأمین انرژی مورد نیاز بدنتان می‌بایست یک منبع پروتئین و چربی را در وعده غذایی‌تان قرار دهید. پروتئین‌هایی نظیر مرغ، گوشت قرمز،‌ انواع ماهی‌ها و تخم مرغ و منابع چربی مانند روغن زیتون و نارگیل گزینه‌های بسیار خوبی به شمار می‌آیند.

 

چگونه با خوردن لاغر شویم

 

 

برای لاغری چه ورزشی انجام دهیم؟

اولین نکته‌ای که برای لاغری با ورزش باید مد نظر داشته باشید، مداومت است. حتماً به صورت منظم و بر اساس زمان‌بندی مشخصی ورزش کنید برای مثال ساعت و نوع ورزش خود را در طول هفته مشخص کنید و به آن پایبند بمانید. اگر در خانه ورزش می‌کنید حتماً مکان مشخصی را برای این کار انتخاب کنید و از یک مربی حرفه‌ای برای انتخاب تمرین‌هایتان کمک بگیرید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب ورزش برای لاغری در نظر داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

– داشتن رژیم غذایی در کنار ورزش کردن را فراموش نکنید.

– در صورتی که برای کاهش وزن ورزش می‌کنید، بهتر است تا یک ساعت پس از پایان ورزش هیچ خوراکی غیر از آب مصرف نکنید و بعد از آن می‌توانید یک لیوان شیر یا چند عدد میوه متناسب با رژیم غذایی‌تان میل نمایید.

– ورزشی را انتخاب کنید که چربی‌های بدنتان را بسوزاند نه اینکه شما را خسته کند. اگر بعد از یک ساعت ورزش کردن دیگر انرژی‌ای در بدنتان باقی نمی‌ماند بهتر است این یک ساعت را به دو قسمت نیم ساعته تقسیم کنید.

– حتماً برای مشخص کردن برنامه ورزشی‌تان از یک متخصص کمک بگیرید تا ورزش‌هایی متناسب با هیکل و توان بدنی‌تان برای شما تعیین کند.

مشاهده مقاله
عمل اسلیو چیست ؟

 

برای لاغری چه ورزشی انجام دهیم؟

 

پیاده روی کنید.

در صورتی که وزن زیادی دارید و می‌خواهید با پیاده روی لاغر شوید باید حتماً به فشاری که در مسیرهای شیب دار به زانوهایتان وارد می‌شود توجه کنید. حتماً پیش از پیاده روی کفش مناسبی خریداری کنید و ترجیحاً در مسیرهایی مسطح و صاف این ورزش را انجام دهید. بعد از گذشت تقریباً یک ماه که پاها و عضلاتتان به این ورزش عادت کرد می‌توانید برای سرعت بخشی به کاهش وزن، پیاده روی سریع را تجربه کنید. این ورزش برای افرادی که قصد لاغری تمام بدن را دارند بسیار مؤثر است.

کوهنوردی را امتحان کنید.

یکی از مفرح‌ترین و در عین حال کالری سوز ترین ورزش‌های ممکن برای لاغری، کوهنوردی است. می‌توانید روزهای آخر هفته خود را به همراه خانواده به این ورزش اختصاص دهید. حتماً هنگام کوهنوردی از کفش‌های ساق داری که ناحیه مچ پایتان را محکم نگه می‌دارند استفاده کنید تا خدایی نکرده آسیب نبینید. 

دوچرخه سوار شوید.

این کار را هم می‌توانید در منزل و از طریق دستگاه‌های ثابت و هم در پارک‌ها و فضای سبز و با دوچرخه واقعی انجام دهید. دوچرخه سواری یکی از مؤثرترین ورزش‌های هوازی برای لاغری است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و مشکلات قلبی را به شدت کاهش می‌دهد.

ورزش گروهی انجام دهید.

بودن در یک گروه و انجام یک کار به صورت همزمان تأثیر به سزایی روی پایبندی افراد به یک عادت خاص دارد. می‌توانید صبح‌ها به پارک محله‌تان بروید و ورزش کنید یا در کلاس ورزش‌های گروهی مانند زومبا، پیلاتس و ایروبیک ثبت نام کنید. با این کار علاوه بر ورزش کردن، دوستان جدید و هم مسیری را پیدا خواهید کرد. بودن در یک گروه احتمال انصراف شما را کاهش داده و انرژی‌تان را برای لاغری بالاتر نگه می‌دارد.

 

برای لاغری، خوابتان را منظم کنید

درست خوابیدن تأثیر مستقیمی روی تنظیم متابولیسم و عملکرد سوخت و سازی بدن دارد. حتماً زمان خواب و خوراک خود را منظم کنید، بیدار ماندن تا پاسی از شب و برنخاستن در صبح زود علاوه بر اینکه روی روحیه و شادابی شما تأثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث اختلال در عملکرد غدد و سایر سیستم‌های بدن شما شود.  حداقل روزی ۷ ساعت خواب شبانه کامل داشته باشید زیرا مطالعات نشان داده‌اند که خوابیدن کمتر از این مقدار تأثیر مستقیمی روی کاهش سوخت و ساز بدن خواهد داشت. 

مشاهده مقاله
کالری چیست؟

 

چگونه با اسلیو معده لاغر شویم.

اسلیو معده روشی بسیار مؤثر برای لاغری به حساب می‌آید و افراد زیادی در کل دنیا از این راه برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. با کمک این عمل می‌توانید اضافه وزنتان را تا ۷۵ درصد کم کنید و به یک BMI متناسب برسید. یکی از علل علاقه‌مندی بسیاری از افراد به این روش، شروع سریع روند کاهش وزن است زیرا بلافاصله پس از عمل، اشتها و ولع شما به خوردن بیش از اندازه بسیار کاهش می‌یابد. 

 

چگونه با اسلیو معده لاغر شویم

 

 

چگونه با بای پس معده لاغر شویم.

در بای پس در واقع مسیر عبور غذا از معده کوتاه‌تر می‌شود به گونه‌ای که غذا بدون ورود به معده و پر کردن فضای آن، مستقیم وارد روده شده و دفع می‌شود. این عمل مناسب افراد بسیار چاق با BMI بالای ۴۰ و افرادی است که نمی‌توانند با ورزش و تغذیه مناسب به وزن ایده آل خود برسند.  با کمک این عمل می‌توانید ۶۰ تا ۸۰ در صد اضافه وزن خود را از بین برده و لاغر شوید. 

در صورتی که تصمیم جدی برای لاغر شدن دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که انجام تمام موارد بالا نیاز به استمرار دارد. اگر ورزش می‌کنید باید برنامه داشته باشید، اگر تغذیه مشخصی دارید باید به آن پایبند باشید و اگر می‌خواهید عمل کنید حتماً باید حواستان به خوراکتان باشد زیرا پرخوری کردن و وارد کردن حجم زیادی غذا به معده می‌تواند باعث شکست عمل و از بین رفتن تمام زحماتتان شود. 

10 در مورد “چگونه لاغر شویم؟ ۵ روش پر طرفدار لاغری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا