دکتر عبدالحسینی

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

دستیابی به تناسب اندام بعد از عمل اسلیو معده یکی از تجربیات خوشایند این جراحی است
امتیاز مطلب

 عمل اسلیو معده

بعد از عمل اسلیو معده، افراد چه اتفاقاتی را تجربه می‌کنند؟ به طور کلی شاید در نگاه اول، انجام جراحی ناخوشایند به نظر برسد. با این وجود تجربیات مثبت افرادی که این عمل را انجام داده‌اند، خبر از خوشایند بودن این جراحی می‌دهد.

همانطور که می‌دانید اضافه وزن، مشکلات زیادی برای سلامتی شما ایجاد می‌کند. با این حال روش‌های زیادی برای کاهش اضافه وزن وجود دارد. جراحی یکی از سریع‌ترین راه‌های رسیدن به وزن دلخواه است.با توجه به تجربه افرادی که این جراحی را انجام داده اند، حدود 70 تا 80 درصد وزن اضافی آنها از بین رفته  است.

برای این که در مورد این جراحی اطلاعات بیشتری داشته باشید، آشنایی با تجربیات افراد مختلف در خصوص این عمل بسیار موثر است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تجربیات مختلف افراد از جراحی اسلیو معده را در اختیار شما قرار دهیم.

چه افرادی برای عمل اسلیو معده کاندید مناسبی هستند؟

استفاده از این روش جراحی برای افرادی که چاقی شدیدی دارند، مناسب است. اگر تمام راه‌های کاهش وزن را امتحان کرده‌اید و به نتیجه نرسیده‌اید،

جراحی اسلیو معده راهکار مناسبی برای لاغری شماست.

یکی از روش‌های تشخیص نیاز به این جراحی، محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) است. اگر این شاخص، عدد بالای 40 را نشان دهد، شما کاندید جراحی اسلیو معده هستید. البته اگر BMI شما بین 35 تا 40 قرار دارد نیز ممکن است دچار بیماری‌هایی مثل فشار خون بالا و آپنه خواب شوید. به همین دلیل اگر شاخص شما را بین این اعداد اعلام کردند، بهتر است قبل از رسیدن به مرز هشدار این عمل را انجام دهید.

البته تشخیص و محاسبه این شاخص بر عهده پزشک معالج شماست. ممکن است شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد، ولی به دلایل دیگر کاندید مناسبی برای جراحی نباشید.

افرادی که شاخص توده بدنی بالایی دارند برای این جراحی مناسب هستند

افرادی که تحت جراحی اسلیو معده بوده‌اند چه نکات مراقبتی را بعد از عمل پیشنهاد می‌کنند؟

این جراحی دوران نقاهت طولانی ندارد. به همین دلیل 1 تا 2 روز بعد از عمل اسلیو معده به خانه می‌روید. البته در خانه باید رژیم غذایی را به مدت 2 هفته رعایت کنید. برای این کار مشاوره تغذیه برنامه جامعی در مورد وعده‌های غذایی و میزان مصرف مواد غذایی در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر می خواهید که نتیجه دلخواهتان را از جراحی بگیرید، نوشیدن مایعات و خوردن غذاهای نرم و پوره‌شده را فراموش نکنید زیرا اهمیت بسیاربالایی دارد.دقت کنید  موادغذایی که می خورید حتما خوب جویده شوند تا به معده شما فشار وارد نشود.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان قبل از هفته دوم سراغ مصرف موادغذایی عادی نروید. چرا که این کار باعث آسیب به معده شما می‌شود. البته برای رفع کمبود ویتامین‌های دریافتی در حین نقاهت هم مکمل‌های دارویی موردنیاز تجویز می‌شود.

رعایت رژیم غذایی بعد از جراحی اهمیت بالایی دارد

دیدگاه افراد مختلف در خصوص عمل اسلیو معده چگونه است؟

همانطور که می‌دانید چاقی یکی از معضلات بزرگ عصر ماست. این عارضه علاوه‌بر ظاهر نامناسب، باعث بروز انواع بیماری‌ها در فرد نیز می‌شود. البته برای رهایی از این عارضه راهکارهای زیادی وجود دارد که جراحی یکی از آنهاست.

اگر تجربیات افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند بررسی کنید، حدود 70 تا 80 درصد وزن اضافی آنها از بین رفته است. همچنین در این جراحی 80 درصد حجم معده در ناحیه فوقانی آن برداشته می‌شود. دلیل این کار کاهش موادغذایی مصرفی از سوی فرد و در نتیجه کاهش کالری دریافتی روزانه است. با توجه به نتایج خوب این جراحی در سرتاسر جهان، یکی از روش‌های پرطرفدار در بین افراد برای لاغری محسوب می‌شود.

بررسی دلایل به‌وجود آمدن چاقی با توجه به تجربیات کسانی که این جراحی را انجام داده‌اند

دلایل متعددی برای ابتلا به چاقی وجود دارد که افراد را به سمت عمل اسلیو معده سوق می‌دهد. به هر حال با توجه به تجربیات متعدد افرادی که تحت این جراحی قرار گرفته‌اند، می‌توان برخی از اصلی‌ترین شرایط ابتلا به چاقی مفرط را بررسی کرد.

استفاده از برنامه غذایی نامناسب

اگر از برنامه غذایی نامطلوبی که حاوی انواع چربی‌ها و کربوهیدرات‌هاست استفاده کنید، با توجه به شواهد و تجربیات افراد مبتلا دچار چاقی خواهید شد.

پرخوری

یکی از اصلی‌ترین علل افزایش بیش از حد وزن را باید زیاده‌روی در خوردن موادغذایی دانست. با پرخوری و زیاده‌روی حتی در خوردن مواد غذایی سالم، معده شما را دچار کشش و کالری بیشتری دریافت می‌کند.

 bپرخوری و بی تحرکی یکی از عوامل چاقی مفرط

بی‌تحرکی

با توجه به سبک زندگی مدرن و رشد تکنولوژی، تحرک انسان نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است. به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش وزن و ابتلا به انواع بیماری‌ها، ناچار به پیروی از برنامه‌های ورزشی روزانه منظم هستیم. اگر به هر دلیلی دچار بی‌تحرکی و چاقی شوید، عمل اسلیو معده یکی از راه‌های کاهش اضافه وزن شماست.

ژنتیک

شاید دلیل چاقی شما اکتسابی نباشد، بلکه وابسته به مسائل انتسابی باشد. به این معنی که ممکن است ژن چاقی در والدین شما وجود داشته باشد. به همین دلیل این ژن به شما انتقال پیدا کرده است؛ بنابراین والدین نیز وظیفه کنترل وزن خود و حذف چربی‌های اضافه را دارند.

افزایش سن

معمولا با افزایش سن توان انجام فعالیت‌های مختلف هم در فرد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل به تدریج و با بالا رفتن سن، وزن شما ناخود‌آگاه افزایش پیدا خواهد کرد.

عمل اسلیو معده؛ بررسی تجربیات خوشایند و ناخوشایند افراد

قطعا هر جراحی بزرگ و کوچکی در کنار مزایا و تجربیات مفیدی که دارد، ممکن است عوارض و تجربیات ناخوشایندی را هم در پی داشته باشد. به هر حال در ادامه با تجربیات خوشایند و ناخوشایند افراد بعد از این جراحی آشنا می‌شوید.

تجربیات خوشایند

قطعا رسیدن به وزن دلخواه و تناسب اندام، اصلی‌ترین هدفی است که افراد راترغیب می کند که به سراغ جراحی‌های لاغری بروند. این جراحی هم از این قاعده مستثنی نبوده و با کاهش 80 درصدی اضافه وزن فرد، تجربه خوشایندی را برای او رقم می‌زند. به همین دلیل افرادی که از رعایت رژیم‌های غیراصولی و فعالیت‌های شدید ورزشی خسته شده‌اند از رسیدن به تناسب اندام لذت می‌برند.

تجربیات ناخوشایند

وقوع این تجربیات منفی بستگی به آستانه تحمل درد شما هم دارد. معمولا بعد از انجام عمل اسلیو معده دردهای ناشی از شکاف و زخم‌های ایجاد شده روی شکم، ممکن است برای چند روز آزاردهنده باشد.

عمل اسلیو معده؛ تجربه بوی بد دهان بعد از جراحی صحت دارد؟

ممکن است بعد از جراحی بنا به دلایلی، بوی بدی از دهان شما خارج شود. با این حال بهتر است بدانید این بوی بد گذرا بوده و جای نگرانی وجود ندارد. این بوی بد موقت بر اثر سوختن چربی‌های اضافی و مواد حاصل از آن است که کتون بادی نام دارند. کتون بادی‌ها از طریق خون و دستگاه تنفسی به سمت دهان شما روانه می‌شوند. در واقع تجربه این بوی ناخوشایند را افراد روزه‌دار هم داشته‌اند.

البته با بررسی بیشتر افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند، متوجه عدم‌تجربه بوی بد دهان از سوی آنها می‌شویم. همچنین به یاد داشته باشید که اگر این بوی بد از دهان شما بعد از جراحی خارج می‌شود، بعد از برگشت به رژیم غذایی معمولی کاملا برطرف می‌شود.

بوی بدن دهان بعد از جراحی موقت است

عمل اسلیو معده؛ افرادی که تجربه این جراحی را دارند برگشت وزن را تجربه کرده‌اند؟

قطعا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند، عدم‌بازگشت دوباره اضافه وزن آنهاست. به همین دلیل ممکن است این ترس مانع از عمل آنها شود.

احتمال این که بعد از عمل وزن شما به حالت سابق برگردد، عددی نزدیک به صفر است. معمولا افرادی که تحت جراحی اسلیو قرار می‌گیرند، بیش از 70 درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهند. البته برای نتیجه گرفتن نباید رژیم غذایی اصولی را فراموش کنید.

در موارد بسیار نادری؛ از جمله بی‌تجربگی پزشک، عدم‌برداشت حجم کافی از معده، عدم‌رعایت رژیم غذایی و… ممکن است وزن فرد به حالت اولیه خود برگردد.

بعد از این جراحی تا 80 درصد اضافه وزن خود را از دست می‌دهید

بررسی هزینه‌های جراحی اسلیو معده بر اساس تجربیات افراد

برای برآورد هزینه‌های عمل اسلیو معده، نمی‌توان رقم دقیقی را با توجه به نوع عمل و شرایط متغیر ارز مشخص کرد. با این وجود هزینه این جراحی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • هزینه آزمایشات، سونوگرافی، رادیولوژی و …
  • هزینه‌های مختلف بستری در بیمارستان
  •  ویزیت قبل و بعد از جراحی
  •  لوازم و تجهیزات حین جراحی
  •  بیهوشی عمومی

بررسی امکان بارداری و افزایش میل جنسی بعد از جراحی

یکی از دغدغه‌هایی که ممکن است برای خانم‌ها پیش بیاید، امکان بارداری بعد از عمل اسلیو معده است. خانم‌ها برای تصمیم به بارداری باید 18 ماه بعد از جراحی صبر کنند.

در مورد میل جنسی هم باید بدانید که این جراحی تاثیری روی کاهش میل جنسی افراد نمی‌گذارد. البته به دلیل کاهش پیدا کردن هورمون لیپیتین، قدرت میل جنسی افراد بعد از جراحی بیشتر هم می‌شود. البته این افزایش نسبت به زمان اضافه وزن باید سنجیده شود.

تجربیات افرادی که توسط دکتر عبدالحسینی تحت جراحی اسلیو معده قرار گرفته‌اند

یکی از بهترین راه‌های آشنایی با عمل اسلیو معده، آشنایی با نظرات و تجربیات افرادی است که آن را انجام داده‌اند. همانطور که اشاره شد در این جراحی بیشتر وزن اضافی افراد از بین می‌رود. در همین راستا تجربیات این افراد را در مورد میزان کاهش وزن و تاثیر آن در فعالیت‌های روزمره را بعد از جراحی توسط دکتر عبدالحسینی بررسی می‌کنیم.

کاهش وزن 40 کیلویی

آقای حمید احمدی نیا یکی از مراجعه‌کنندگانی که قبل از عمل وزنی بالغ بر 120 کیلوگرم داشته‌، ولی به لطف روش اسلیو با گذشت 9 ماه به وزن 80 کیلویی رسیده است.

بازگشت به روند عادی فعالیت‌های روزمره

آقای عماد میروکیلی یکی از مراجعه‌کنندگان عزیزی که وزن 175 کیلویی داشتند و  کارهای روزمره را به سختی انجام میدادند. ایشان با گذشت 11 ماه از جراحی به وزن ایده‌آل 109 کیلویی رسیدند.

امکان انجام ساده فعلیت‌های ورزشی

آقای مرتضی عبداله زاده یکی دیگر از افرادی که وزنی در حدود 135 کیلوگرمی قبل از عمل داشته‌اند، با انجام جراحی اسلیو به وزن مناسب 90 کیلویی رسیده اند و فعالیت‌های ورزشی و روزمره را به‌راحتی انجام می‌دهند.

برای مشاهده سایر نمونه‌های جراحی به پیج اینستاگرام دکتر عبدالحسینی سری بزنید.

جمع‌بندی

عمل اسلیو معده با توجه به تجربیات افرادی که آن را انجام داده‌اند، دارای تجربیات خوشایند زیادی است. البته تجربیات ناخوشایندی هم بعد از جراحی ممکن است اتفاق بیفتد که بسیار ناچیز و موقتی هستند.

در این مطلب با بررسی تجربیات افراد مختلف، اطلاعاتی را در خصوص اتفاقات بعد از جراحی در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به این که این تجربه‌های مثبت و منفی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد، قضاوت کلی در خصوص آنها امکان‌ناپذیر است.

برای خواندن مطالب بیشتر و دیدن فیلم های عمل اسلیو معده حتما به سایت دکتر عبدالحسینی مراجعه کنید.

مشاهده مقاله
حاملگی و عمل لاغری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا