دکتر عبدالحسینی

هزینه جراحی لاغری

هزینه جراحی لاغری
3.7/5 - (3 امتیاز)

اضافه‌وزن و چاقی عملکرد طبیعی بدن مانند تنفس، تولیدمثل، حافظه و همچنین نوع رفتار و خلق‌وخو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کاهش وزن بهترین روش برای پیشگیری از عوارض ناشی از چاقی است که سبب افزایش سلامتی و طول عمر می‌شود. به همین خاطر است که افراد زیادی درباره هزینه جراحی لاغری کنجکاو می‌شوند.

قبل از انجام جراحی ممکن است سوالاتی مانند آیا عمل جراحی روش مناسبی است، این عمل تا چه میزان در کاهش وزن موثر خواهد بود، هزینه جراحی چقدر می‌شود و درنهایت آیا ارزش این هزینه را دارد، فکر افراد را مشغول کند. در این مقاله سعی داریم به بررسی هزینه جراحی لاغری بپردازیم، لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی انواع جراحی لاغری و هزینه آنها

در حال حاضر علاوه بر روش‌هایی مانند ورزش و رژیم غذایی، روش‌های دیگری برای کاهش وزن وجود دارد که بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که استعداد چاقی دارند و با روش‌های ذکرشده وزن آن‌ها کاهش نمی‌یابد. به‌عبارت‌دیگر جراحی لاغری به مجموعه روش‌هایی می‌گویند که سبب ایجاد تغییر در بافت‌ها و اندام‌های بدن مانند معده، روده و سایر اندام‌های دستگاه گوارش می‌شود. در ادامه سعی داریم به معرفی انواع جراحی لاغری بپردازیم.

معرفی روش های لاغری و هزینه آنها

جراحی اسلیو گاسترکتومی

یکی از روش‌های جدید کاهش وزن که امروزه طرفداران بسیاری دارد، جراحی اسلیو معده است. این جراحی کمتر از 4 سال است که تاییدیه (FDA) دریافت کرده است و در کشور ما انجام می‌شود. در این روش حدود 80 تا 85 درصد حجم معده با کمک لیزر برداشته می‌شود. انجام جراحی اسلیو معده سبب می‌شود که فرد در بلندمدت احساس سیری کند و باگذشت زمان وزنش کاهش یابد. توجه داشته باشید که کاهش اشتها به معنای عدم جذب موادمعدنی نیست و فرد با مصرف کمی مواد غذایی احساس سیری خواهد داشت.

همچنین این جراحی به‌وسیله لیزر و بدون ایجاد جراحات زیاد انجام می‌شود که جراح با ایجاد چند برش روی شکم و با کمک دوربین کوچک (لاپاراسکوپ) این عمل را انجام می‌دهد. در این عمل پزشک به‌وسیله دوربین محتویات درون شکم را روی مانیتور مشاهده می‌کند و سپس لوله بلندی درون معده قرار می‌دهد. ناگفته نماند در این جراحی هیچ قسمتی از معده را از دست نخواهید داد، فقط 80 تا 85 درصد آن مسدود می‌شود.

مشاهده مقاله
بهترین عمل های لاغری بدون بازگشت

جراحی بای پس معده

عمل بای پس معده یکی دیگر از روش‌های جراحی لاغری است که به‌وسیله لیزر انجام می‌شود و با اسلیو معده تفاوت‌هایی دارد. بای پس معده یکی از روش‌های قدیمی جراحی لاغری است که بیش از 20 سال قدمت دارد. در این روش جراح قسمت بالای معده را برش خواهد زد و کیسه‌ای به‌اندازه گردو در آن قسمت ایجاد خواهد کرد.

سپس این کیسه را به روده کوچک متصل می‌کند تا پس از عبور غذا از معده، به‌صورت مستقیم وارد روده شود. در این عمل میزان وعده غذایی و جذب مواد معدنی کاهش پیدا می‌کند؛ به همین علت به آن فرایند سوء جذب نیز گفته می‌شود.

باندینگ معده

باندینگ معده یکی دیگر از روش‌های جراحی لاغری است که جراح با قرار دادن نوار سیلیکونی قابل تنظیم در قسمت بالایی معده این عمل را انجام می‌دهد. در این روش میزان حجم معده قابل تنظیم است و با توجه به درخواست بیمار و نظر پزشک تغییر خواهد کرد. این تکنیک توسط سازمان (FDA) تایید شده است. در روش باندینگ معده، جراح باند را در قسمت بالای معده قرار می‌دهد و آن را به‌وسیله یک لوله به معده متصل می‌کند، لوله قرارگرفته به‌وسیله یک دریچه در زیرپوست شکم قابل ‌دسترسی است.

در این تکنیک جراح با تزریق محلول نمکی به باند، آن را باد می‌کند. همچنین نوار سیلیکونی را به‌گونه‌ای روی معده قرار می‌دهد که بقیه معده در قسمت زیر آن قرار بگیرند که انجام این کار سبب تغییر میزان انقباضات و حجم معده می‌شود. در این روش نیز میزان نیاز به مواد غذایی و مصرف آن کاهش می‌یابد؛ اما هیچ تاثیری در میزان جذب مواد معدنی نخواهد داشت.

مشاهده مقاله
عمل جراحی لاغری ساق پا

هزینه جراحی لاغری تحت تاثیر چه عواملی قرار می‌گیرد؟

هزینه جراحی لاغری

به‌طورکلی هزینه جراحی لاغری تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستمزد پزشک و میزان تجربه و تخصص او

میزان تخصص و تجربه پزشک یکی از عوامل بسیار موثر در قیمت هزینه جراحی است که این عامل سبب ایجاد تمایز بین جراحان می‌شود. به همین علت برای گرفتن بهترین نتیجه و رسیدن به وزن دلخواه خود، بهتر است به پزشک باتجربه و متخصص مراجعه کنید. توجه داشته باشید دستمزد بالای این پزشکان ارزش خود را دارد؛ زیرا با خیالی آسوده، بدون استرس و نگرانی جراحی را انجام خواهید داد.

هزینه مرکز جراحی یا بیمارستان

با توجه به اینکه شما جراحی خود را در مراکز جراحی، بیمارستان دولتی یا بیمارستان خصوصی انجام می‌دهید، میزان هزینه جراحی تغییر خواهد کرد. همچنین امکانات بیمارستان، یک‌تخته یا دوتخته بودن آن نیز تاثیر به‌سزایی در تعیین قیمت خواهند داشت. مسلما انجام جراحی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان خصوصی هزینه بالاتری خواهد داشت.

هزینه ابزار و وسایل به‌کاررفته در حین عمل

با توجه به نوع عمل و میزان ابزار استفاده‌شده در هنگام جراحی، هزینه عمل جراحی نیز بالاتر خواهد شد.

هزینه رادیولوژی، بیهوشی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و…

مسلما قبل از انجام جراحی باید با توجه به توصیه پزشک آزمایشات، رادیولوژی و… را انجام دهید. همچنین با توجه به تشخیص پزشک ممکن است بعد از انجام جراحی به انجام فیزیوتراپی، آزمایشات مختلف و… نیاز داشته باشید.

پیچیدگی عمل جراحی و مدت‌زمان عمل

مدت‌زمان عمل و پیچیدگی آن نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین میزان هزینه جراحی است که با توجه به نوع جراحی و بروز مشکلات در حین عمل، تعیین می‌شود. به‌عنوان‌مثال جراحی بای پس معده یکی از پیچیده‌ترین جراحی‌ها است که هزینه بالاتری نسبت به سایر جراحی‌ها دارد. درصورتی که عمل باندینگ و اسلیو معده در مدت زمان کمتری انجام می‌شود.

مشاهده مقاله
عمل بالون معده چیست؟

تعداد شب‌های بستری بیمار در بیمارستان

با توجه به نوع جراحی انجام‌شده، نیاز بیمار به مراقبت، وضعیت فرد و تشخیص پزشک معالج، تعداد شب‌های بستری در بیمارستان متفاوت است که تاثیر به‌سزایی در قیمت‌ جراحی دارد.

بیمه درمانی

بیمه‌های درمانی در صورتی هزینه را پرداخت می‌کنند که شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 باشد. با توجه به اینکه میزان پیچیدگی و سختی جراحی بای پس بیشتر است، هزینه بالاتری نسبت به اسلیو معده دارد.

آیا هزینه جراحی لاغری بالا است؟

هزینه جراحی لاغری

توجه داشته باشید که با توجه به عوارض بسیار زیاد و وحشتناک اضافه‌وزن، هزینه جراحی لاغری بسیار بالا نیست و با انجام جراحی می‌توانید سلامت خود را حفظ کنید. علاوه بر هزینه‌های بالای چاقی، در صورت بروز علائمی مانند ناراحتی قلبی، قند خون، فشارخون، ناباروری و… باید هزینه‌های بسیار برای درمان خود بپردازید و در موارد بسیار کم ممکن است این بیماری منجر به مرگ شود.

هزینه جراحی یک‌بار پرداخت می‌شود و فرد پس از گذشت زمان به وزن دلخواه و تناسب‌اندام خواهد رسید. همچنین با انجام این جراحی سلامت فرد تضمین می‌شود، استرس، نگرانی، افسردگی و عدم اعتمادبه‌نفس ناشی از چاقی نیز درمان می‌شود. نتیجه می‌گیریم هزینه این جراحی هرچقدر هم بالا باشد ارزش بسیار بالایی دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به بررسی هزینه جراحی لاغری و عوامل موثر بر آن بپردازیم. همانگونه که ذکر شد سه روش جراحی اسلیو معده، بای پس و باند معده داریم که نحوه انجام هریک از آن‌ها را شرح دادیم. هزینه جراحی لاغری تحت تاثیر عواملی مانند دستمزد پزشک، نوع بیمارستان، تجهیزات مصرفی، رادیولوژی و… قرار می‌گیرد. به‌طورکلی عمل جراحی لاغری سبب حفظ سلامتی و رسیدن به وزن ایده‌آل شده که نسبت به چاقی و عوارض آن هزینه کمتری دارد. امیدواریم بامطالعه این مقاله نکات موردنیاز خود را دریافت کرده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا