دکتر عبدالحسینی

نخستین عمل جراحی ویپل لاپاراسکوپیک کشور

جراحی ویپل لاپاروسکوپی
2/5 - (1 امتیاز)

نخستین عمل جراحی ویپل لاپاراسکوپیک کشور در مرکز شهید مدرس انجام شد

جراحی ویپل لاپاروسکوپی
اولین جراحی ویپل لاپاروسکوپی

برای اولین بار در ایران جراحی ویپل به روش لاپاراسکوپیک توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر ناصر ملک پور علمداری رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری دکتر محمدرضا عبدالحسینی فلوشیپ لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی باریاتریک چاقی و متابولیک از مرکز تحقیقات کم تهاجمی بیمارستان حضرت رسول اکرم و دکتر برمک قلی زاده در مرکز شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.

به گفته سرپرست تیم جراحی؛ این روش عمل برای خانم ۵۶ ساله با تومور قسمت انتهایی مجرای صفراوی مشترک (آدنوکارسینوما) بعد از اقدامات تشخیصی اولیه و آماده سازی بیمار  به روش کاملا لاپاروسکوپیک انجام گردیده و  بیمار  بعد از طی دوره نقاهت با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص گردید.

دکتر ملک پور ضمن اعلام این خبر افزود: جراحی ویپل یا «پانکراتیکودئودنوکتومی» که جزء سنگین ترین و تکنیکی ترین روشهای جراحی برای برداشتن تومورهای سر پانکراس و تومورهای انتهای مجاری صفراوی می باشد سالهاست که به روش عمل باز انجام می شود.

وی ادامه داد: در این جراحی، قسمت انتهایی معده،کل دوازدهه،کیسه صفرا،مجرای صفراوی مشترک و سر لوزالمعده برداشته شده و با بخشی از روده باریک جایگزین می گردد.

رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس اظهار داشت: انجام این جراحی به روش لاپاروسکوپیک نیاز به مهارت بیشتری داشته و آمار جهانی آن در کل،کمتر از ۱۵۰ مورد می باشد. مزایای روش لاپاروسکوپیک درد کمتر بعد از جراحی،اقامت کوتاه تر در بیمارستان و تسریع در روند درمان است.

منبع :

 

مشاهده مقاله
برای لاغری، خوابتان را منظم کنید.

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی

 

 

https://msp.sbmu.ac.ir/index.jsp?fkeyid=&siteid=91&pageid=23362&newsview=56762

4 در مورد “نخستین عمل جراحی ویپل لاپاراسکوپیک کشور”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا