دکتر عبدالحسینی

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک
5/5 - (1 امتیاز)

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

امکان برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد انجام این جراحی را دارند. قطعا هدف شما از انجام لیپوماتیک، دستیابی به وزن ایده‌آل در طولانی مدت است، اما باید بدانید که امکان بازگشت وزن بعد از این جراحی وجود دارد. راهکارهای پیشگیری از این بازگشت وزن چیست؟

احتمالا شما هم با هدف لاغری دائمی، تصمیم به انجام این جراحی گرفته‌اید. کاهش وزن بعد از لیپوماتیک برای طولانی مدت باقی می‌ماند؛ اگر  راهکارهای توصیه شده را به بهترین نحو انجام دهید؛ بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با تغییر سبک زندگی بعد از جراحی لیپوماتیک به وزن ایده‌آل خود برسید.

روند انجام لیپوماتیک چگونه است؟

احتمالا یکی از دغدغه‌های افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، امکان برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک است. برای دانستن این موضوع، بهتر است ابتدا با روند و چگونگی انجام این جراحی آشنا شوید. این جراحی و حذف چربی، ممکن است برای هر اندامی در بدن انجام شود.

برای انجام لیپوماتیک ابتدا پوست اندام تحت جراحی را که استریل شده، بی‌حس می‌کنند. با توجه به میزان و حجم چربی‌ها، سوراخ‌هایی در اندام هدف ایجاد می‌شود. با استفاده از دستگاه مدرنی که لوله مخصوص کانولا به آن متصل است، کار جراحی و تخلیه چربی‌ها آغاز می‌شود.

بافت و سلول‌های چربی به وسیله ارتعاش‌های این دستگاه، خرد و به ذرات کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. به این ترتیب سلول‌ها از بین نمی‌روند و چربی‌ها با نیروی مکش از اندام خارج می‌شوند.

با تغییر سبک زندگی از بازگشت وزن بعد از لیپوماتیک جلوگیری کنید

آیا برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک امکان‌پذیر است؟

همانطور که می‌دانید لیپوماتیک یکی از جراحی‌های زیبایی، برای حذف چربی‌های اضافی بدن به شمار می‌رود. بعد از انجام این جراحی تقریبا 80 درصد اضافه وزن فرد از بین می‌رود، اما سوال اصلی این است که آیا حذف چربی در این جراحی دائمی است؟

مشاهده مقاله
تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

اشتباه کلیشه‌ای و رایجی که بیشتر افراد در مورد لیپوماتیک دارند این است که با جراحی لاغری تا آخر عمر افزایش وزنی نخواهند داشت. عملا همچین چیزی امکان‌پذیر نیست. این جراحی فقط چربی‌های اضافی شما را خارج کرده و بخش زیادی از اضافه وزن بدن شما را کاهش می‌دهد.

با توجه به این که افزایش سن باعث تغییر در شکل و بافت اندام‌های بدن می‌شود؛ بنابراین اساسا هیچ عمل زیبایی را نمی‌توان پیدا کرد که نتیجه دائمی و بدون تغییر داشته باشد. به این ترتیب نتیجه حاصل از جراحی لیپوماتیک هم همیشه بدون تغییر باقی نمی‌ماند. اصولا بدون رعایت رژیم غذایی اصولی و انجام فعالیت‌های ورزشی منظم، صحبت از کاهش وزن بعد از لیپوماتیک خنده‌دار است!

از برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک جلوگیری کنید

برای این که بتوانید نتایج حاصل از کاهش وزن لیپوماتیک را حفظ کنید، باید اقداماتی را انجام دهید. با تغییر در سبک زندگی خود از برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک جلوگیری کنید. در ادامه با معرفی 6 روش، شما را برای حفظ لاغری در طولانی مدت آماده می‌کنیم.

  • رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده توسط پزشک

  • بعد از انجام لیپوماتیک باید اقداماتی را برای بهبودی و حفظ نتیجه دلخواه انجام دهید. تمام این اقدامات در قالب برنامه‌ریزی‌های دقیق توسط پزشک شما ارائه می‌شوند. سعی کنید تمام دستورالعمل‌های ارائه شده را مو به مو اجرا کنید.
  • از مصرف کربوهیدرات و پروتئین غافل نشوید

  • برای حفظ لاغری باید حتما برنامه و رژیم غذایی اصولی داشته باشید. در این رژیم غذایی علاوه‌بر کاهش مصرف کالری، باید مواد مورد نیاز بدن را هم تامین کنید. برای این کار مصرف به اندازه کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های سالم را فراموش نکنید.
  • ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید

  • یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک، انجام منظم فعالیت‌های ورزشی است. در واقع بدون تحرک و ورزش، نباید انتظار رسیدن به نتیجه دلخواه را داشته باشید. انجام فعالیت‌های ورزشی منظم علاوه بر حفظ کاهش وزن، باعث پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز می‌شود.

  • وعده‌های غذایی کم‌حجم‌تر بخورید

  • همانطور که می‌دانید برای جلوگیری از چاقی، باید کالری دریافتی بدن را کاهش دهید؛ بنابراین مصرف غذاهای زیاد در وعده‌های اصلی را کنار بگذارید. به جای این کار سعی کنید وعده‌های غذایی روزانه را بیشتر و در عین حال کم‌حجم‌تر کنید.
  • هیچ وعده غذایی را حذف نکنید

  • یکی از تصورات غلطی که بیشتر افراد در مورد کاهش وزن دارند، این است که باید وعده‌های غذایی را از برنامه روزانه کنار بگذارند. این کار نه تنها باعث کاهش وزن نشده، بلکه با دریافت کالری در سایر وعده‌ها همراه خواهد شد. به همین دلیل احتمال افزایش وزن بیشتر هم خواهد شد.
  • نوشیدن آب را فراموش نکنید

  • یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک، نوشیدن آب به میزان مورد نیاز است. سعی کنید همیشه آب مورد نیاز بدن را تامین کنید. با نوشیدن آب زیاد بدن شما هیدراته باقی می‌ماند و از مصرف زیاد کالری جلوگیری می‌شود.
  • با تغییر سبک زندگی از بازگشت وزن بعد از لیپوماتیک جلوگیری کنید
مشاهده مقاله
جراحی چاقی چیست؟

بعد از عمل لیپوماتیک چه مراقبت‌هایی را باید انجام بدهیم؟

همانطور که می‌دانید بعد از انجام هر جراحی، یک دوره نقاهت را باید پشت سر بگذاریم. رعایت نکات بهداشتی و اصولی در دوره نقاهت بسیار حائز اهمیت است. در این مورد حتما باید طبق دستورالعمل‌های پزشک خود پیش بروید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. در ادامه به معرفی مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک می‌پردازیم.

  • حتما بعد از جراحی استراحت را در برنامه خود جای دهید
  • برنامه و دستورالعمل‌های مراقبتی را از پزشک دریافت کرده و در مورد آن مشورت کنید
  • از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید
  • برش یا برش‌هایی را که روی اندام هدف شما برای خارج کردن چربی ایجاد شده‌اند، مراقبت کنید
  • برای انجام فعالیت‌های ورزشی و انجام کارهای روزمره با پزشک خود مشورت کنید
  • جای بخیه‌ها را تمیز نگه داشته و برای باز کردن آن به پزشک مراجعه کنید
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیک را برای کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت فراموش نکنید

امکان برگشت وزن بعد از جراحی لیپوماتیک وجود دارد

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم، برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک وجود دارد. اساسا هیچ جراحی زیبایی نتایج و تغییرات دائمی به همراه ندارد. تنها راه دستیابی به نتایج پایدار و جلوگیری از بازگشت این است که سبک زندگی خود را بعد از جراحی لیپوماتیک تغییر دهید.

باید رژیم غذایی و فعالیت‌های ورزشی را در برنامه‌های روزانه خود جای دهید. اصولا بدون رعایت رژیم اصولی و انجام ورزش، کاهش وزن افسانه‌ای بیش نیست. برای دستیابی به وزن ایده‌آل و رهایی از شر اضافه وزن علاوه‌بر لیپوماتیک، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. این تغییر سبک شامل تغذیه روزانه و فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

مشاهده مقاله
سوالات مهم قبل از عمل لاغری

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی درباره برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک به شما ارائه دهیم .برای اطلاعات بیشتر حتما به سایت دکتر عبدالحسینی بعنوان بهترین جراح چاقی مراجعه کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا