دکتر عبدالحسینی

جراحی چاقی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده
امتیاز مطلب

آیا تابحال به غذاهایی که می‌خورید دقت کرده‌اید؟ معمولاً غذاهای ما انبوهی از چربی و کربوهیدرات و …  هستند و هنگام مصرفشان حجم عظیمی از انرژی را به‌دست می‌آوریم و اگر نتوانیم این انرژی‌ها را مصرف کرده یا بسوزانیم، با چربی‌های انباشته شده‌ای که سوختنشان بسیار سخت است روبرو خواهیم شد و همین چربی‌های اضافی در ظاهرمان پدیدار شده و موجب چاقی‌های افراطی و بیماری زا می‌شوند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، جراحی‌های چاقی اختراع شده‌اند که موجب می‌شود به سرعت از شر چربی‌های انباشته شده بدن خلاص شویم؛ یکی از شایع‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های جراحی چاقی اسلیو معده است که شما در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

 

جراحی اسلیو معده 

این جراحی برای افرادی که می‌خواهند سریعاً به وزن ایده آلی برسند، ریزه خوارند و به شیرینی جات علاقه‌مندند، بسیار مؤثر است. عمل جراحی اسلیو معده به این صورت است که شکم بیمار را به وسیله دستگاه لاپاراسکوپی از ۵ ناحیه مختلف برش‌های بسیار کوچک می‌زنند سپس ۷۵ تا ۸۰ درصد از معده از شکم خارج شده و معده به صورت لوله باریکی در می‌آید. در واقع نقش معده این‌گونه می‌شود که غذا را از مری به روده‌ها می‌رساند ولی طی همین پروسه انتقال غذا، چون معده  در حالت عادی خودش نیست و از حجم آن کاسته شده، به صورت انسدادی برای فرد کار می‌کند و مانع از خوردن بی رویه فرد می‌شود و فرد در هر وعده غذایی نمی‌تواند بیشتر از سه تا چهار لقمه بخورد و سریعاً دچار احساس سیری می‌شود. این تغییرات  اندازه معده بر روی هورمون‌ها بدن بسیار مؤثر است و موجب کاهش هورمون اشتها می‌شود و باعث می‌شود که شخص کمتر احساس گرسنگی کند. خوب است بدانید که با افزایش حرکات معده بعد از جراحی لاغری اسلیو، غذا با سرعت بیشتری از معده و روده‌ها عبورمی کند و در نظر داشته باشید که در این عمل با روده‌ها کاری نداریم پس در نتیجه در جذب ویتامین‌های بدن تداخلی ایجاد نمی‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که عمل اسلیو معده در درمان بیماری‌هایی مثل دیابت نوع دو، کبد چرب، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و… بسیار تأثیر گذار بوده است.

مشاهده مقاله
لیزلیپولیز، موثرترین و بهترین روش درمان چاقی های موضعی

 

چه کسانی باید جراحی اسلیو معده انجام دهند؟

هر فرد چاقی لزوماً نیاز به جراحی ندارد و ابداً باید روش‌هایی مثل ورزش و تغییر عادات غذایی مانند کاهش مصرف غذاهای ناسالم را امتحان کند و در صورت موفق نشدن به عمل جراحی روی بیاورد. برای انجام عمل جراحی اسلیو نیز بیمار ابتدا باید به پزشک مراجعه کند و از او مشاوره بگیرد و پزشک متناسب با سوابق پزشکی بیمار، شاخص توده بدنی و پس از انجام آزمایش‌های متعدد روش جراحی را پیشنهاد می‌دهد.  خوب است بدانید که بعد از جراحی لاغری اسلیو نیز باید حتماً با یک پزشک تغذیه در ارتباط باشید تا بعد از عمل برنامه غذایی‌تان به گونه‌ای تنظیم شود که مجدداً موجب چاقی نشود زیرا افرادی که جراحی چاقی انجام می‌دهند در چند سال اول باید حتماً از مکمل‌های غذایی استفاده کنند تا بدنشان دچار افت شدید نشود و عوارض کمتری را تجربه کنند.

معمولاً  افرادی که توده بدنی آنها بالای ۴۰ است یعنی دچار چاقی مفرط هستند در اولویت عمل اسلیو معده قرار می‌گیرند؛ هم چنین کسانی که دچار بیماری‌های مختلفی مثل دیابت، کبد چرب، کلسترول بالا، آپنه خواب و تمام بیماری‌های ناشی از چاقی هستند و نمی‌توانند فعالیت‌های ورزشی انجام دهند و حتی در فعالیت روزانه خود نیز دچار مشکل‌اند نیز کاندیدای مناسب برای انجام جراحی اسلیو معده هستند زیرا این عمل به کاهش وزن سریع آنها کمک بسزایی می‌نماید. بهترین سن برای عمل جراحی اسلیو معده بین ۱۸ تا ۵۰سال است. در نظر داشته باشید که حال روحی و جسمی بیمار در روند عمل و بهبود بیمار تأثیر گذار است.

مشاهده مقاله
پاسخ به برخی سوالات متداول

 

در نظر داشته باشید عمل اسلیو معده به طور کلی کیفیت و روند زندگی شما را تغییر می‌دهد و علاوه بر درمان چاقی و انواع بیماری‌ها، از بروز مجدد آن‌ها نیز پیشگیری می‌کند. با جراحی چاقی اسلیو معده به سرعت دچار کاهش وزن شده و تناسب اندام خود را نیز به دست می‌آورید. زمان انجام عمل بسیار کوتاه است و دوران نقاهت به سرعت سپری می‌شود به طوری که شما بعد از حدود یک ماه، به راحتی می‌توانید شروع به ورزش کردن کنید. فراموش نکنید که مراقبت بعد از اسلیو معده به همان اندازه جراحی اسلیو معده اهمیت دارد و برای آگاهی از روش‌های آن می‌توانید مراقبت بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟ را مطالعه نمایید.

 

 

جراحی اسلیو معده
جراحی اسلیو معده

 

 

فیلم عمل اسلیو معده دکتر عبدالحسینی

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا