دکتر عبدالحسینی

عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی

انجام عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی
5/5 - (1 امتیاز)

عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی

اضافه‌وزن دغدغه بسیاری از افراد است که برای بهبود سلامتی به دنبال روش‌های مختلفی مانند ورزش، رژیم غذایی مناسب و روش‌های دیگر مانند جراحی هستند. عمل اسلیو معده یکی از روش‌های کاهش وزن است که در آن حدود 75 تا 80 درصد از حجم معده کم می‌شود.

در حال حاضر این جراحی یکی از جراحی‌های رایج در سراسر دنیا است و طرفداران بسیاری دارد. حال سوال این است که هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی چگونه است؟ بعد از گذشت چند وقت از جراحی اسلیو معده نتیجه دلخواه را کسب خواهید کرد؟ پیشنهاد می‌دهیم برای گرفتن پاسخ سوالات خود، با ما همراه باشید.

جراحی اسلیو معده و مزایای آن

جراحی اسلیو معده یکی از جراحی‌های شایع برای کاهش وزن به حساب می‌آید که جراحی کم تهاجمی است. در این عمل، جراح با ایجاد برش‌های کوچک و وسایل مخصوص بخشی از معده را بر می‌دارد. او با ایجاد تغییراتی در معده و تغییر در سیگنال‌ها میزان اشتها را کاهش می‌دهد. این جراحی حدودا یک ساعت طول می‌کشد و یک‌شب را در بیمارستان خواهید گذراند.

مزایای جراحی اسلیو معده چیست؟

از مزایای انجام این جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از جراحی اسلیو معده کیفیت زندگی فرد بهبود خواهد یافت.
  • در طول یک سال بیش از 60 تا 70 درصد از وزن شما کاهش خواهد یافت.
  • میزان اشتها و میل به خوردن غذا کاهش می‌یابد.
  • نیازی به برداشتن قسمتی از روده ندارد.
  • بهبود سلامتی و خطرات مرتبط با اضافه‌وزن مانند فشارخون بالا، بیماری کبد چرب، آپنه خواب و… را کاهش می‌دهد.

عمل اسلیو معده بهترین روش برای کاهش وزن

عوارض بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

ازآنجایی‌که بین 3 تا 6 ماه بعد از انجام این جراحی وزن شما کاهش می‌یابد، احتمال دارد عوارض و علائم زیر را داشته باشید:

    • خشکی پوست
    • ریزش مو
    • احساس سرما
    • کاهش اشتها
  • تغییرات رفتار
  • دردهای عضلانی
مشاهده مقاله
تغییرات استحکام و تراکم استخوان‌ها پس از جراحی چاقی !!

لازم به ذکر است که هرچقدر پزشک شما با تجربه‌تر و ماهرتر باشد، میزان عوارض و علائم کاهش می‌یابد. پس قبل از انجام جراحی باید تحقیقات لازم را درباره پزشک موردنظر انجام دهید و عمل‌های موفق وی را مشاهده کنید.

عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی چگونه است؟

مسلما هزینه عمل بزرگترین دغدغه افرادی است که به انجام جراحی لاغری مانند اسلیو معده نیاز دارند. با توجه به اینکه عمل لاغری نوعی عمل زیبایی است و فقط در شرایط خاص تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت، هزینه آن بالا خواهد بود.

به ‌همین علت فرد متقاضی با توجه به نوع بیمه خود، بیمارستان‌هایی که این عمل را انجام می‌دهند و بودجه می‌‌تواند تصمیم‌گیری کند. به‌طورکلی این جراحی در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی انجام می‌شود، در ادامه سعی داریم به بررسی عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی بپردازیم.

افرادی که تحت پوشش بیمه‌های درمانی و بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، در صورت داشتن شرایطی ویژه‌ای که سازمان‌های بیمه تصویب کرده‌اند، می‌توانند از خدمات بیمارستان دولتی استفاده کنند. با اعمال تحریم‌ها، گسترش بیماری کرونا و بالا رفتن قیمت ارز خارجی، بعضی از بیمارستان‌های دولتی توانایی ارائه خدمات به تمام زیباجویان را نداشتند. درنتیجه بیماران مجبور بودن در صف‌های طولانی منتظر بمانند.

افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 40 است، تحت پوشش بیمه سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند. به‌طورکلی افرادی که تحت حمایت بیمه پایه هستند، امکان انجام جراحی در بیمارستان خصوصی را نخواهند داشت.

شرایط لازم برای عمل اسلیو معده چیست؟

عمل‌های جراحی بیشترین تاثیر را دارند و نتیجه آنها تضمینی و غیرقابل‌بازگشت است. بعد از مراجعه فرد به مطب، پزشک با بررسی وضعیت برای نوع جراحی و نحوه انجام آن تصمیم می‌گیرد. معمولا افرادی که شاخص توده بدنی آنها بالای 35 است، کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی به شمار می‌آیند.

مشاهده مقاله
روش پیدا کردن بهترین دکتر متخصص

همچنین کسانی که BMI یا شاخص توده بدنی آنها بین 30 تا 35 باشد و مشکلاتی مانند کمردرد، آپنه انسدادی خواب، دیابت، فشارخون بالا و درد در مفاصل به علت افزایش وزن داشته باشند نیز برای انجام این جراحی مناسب هستند. این جراحی بهترین روش و سریع‌ترین راه‌حل برای رسیدن به اندام ایده‌آل است.

سازمان‌هایی که بیمه تکمیلی و پایه دارند، پس از بررسی پرونده و وضعیت افراد و تاییدیه پزشکان معتمد خودشان، خدمات بیمه‌ای به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهند. به‌طورکلی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظف به خدمت‌رسانی به افراد کاندیدای این عمل هستند. پس برای انجام عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی باید شرایط خاصی داشته باشید.

افراد دارای شاخص توده بدنی بالا کاندیدای این جراحی هستند

مقایسه عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان خصوصی

مسلما بسیاری از شرایط در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر تفاوت دارند. به‌عنوان‌مثال میزان مسئولیت‌های پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان دولتی بسیار زیاد بوده و حجم کارهای آنها بسیار است. این موضوع سبب می‌شود که برای نوبت‌گیری در بیمارستان‌های دولتی معطل شوید، پرستارها با حوصله و صبر با شما صحبت نکنند، سرامیک‌ها براق نبوده و آن‌طور که باید شرایط عالی نباشد.

درصورتی‌که در بیمارستان‌های خصوصی امکانات و شرایط بسیار عالی وجود دارد که با خیالی آسوده می‌توانید برای انجام جراحی اقدام کنید. در این بیمارستان‌ها تجهیزات عالی وجود دارد و بهترین خدمات به بیمار ارائه می‌شود. پزشکانی ماهر و باتجربه نیز در بیمارستان‌های خصوصی مشغول به کار هستند. ناگفته نماند که در بیمارستان‌های دولتی نیز پزشکانی حاذق و باسابقه فعالیت دارند.

به‌طورکلی برای نوبت‌دهی سریع‌تر و برخورداری از بهترین خدمات می‌توانید به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنید. همچنین برای افرادی که بودجه مالی آنها کم است انجام جراحی در بیمارستان دولتی بهترین گزینه خواهد بود.

هزینه عمل اسلیو معده تحت تاثیر چه عواملی قرار دارد؟

عمل اسلیو معده با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود که می‌توان موارد زیر را نام برد:

مشاهده مقاله
عوارض عمل معده برای لاغری

دستمزد پزشک معالج

دستمزد پزشک یکی از مهم‌‌ترین عواملی است که بر هزینه عمل اسلیو معده تاثیر دارد که با توجه به میزان تجربه، سابقه و مهارت وی تعیین می‌شود. به‌عبارت‌دیگر هرچقدر پزشک باتجربه‌تر باشد، دستمزد وی بالاتر خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی و نوع بیمارستان

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه جراحی، نوع بیمارستان و موقعیت جغرافیایی آن است. ازآنجایی‌که در مراکز و بیمارستان‌های خصوصی امکانات و خدمات بسیاری ارائه می‌شود، هزینه جراحی نسبت به بیمارستان دولتی بالاتر خواهد بود. اگر می‌خواهید هزینه جراحی شما پایین باشد، پیشنهاد می‌دهیم عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی را انجام دهید.

پیچیدگی جراحی و مدت‌زمان انجام آن

ممکن است در طول عمل مشکلاتی بروز کند که سبب افزایش پیچیدگی جراحی و افزایش مدت‌زمان آن شود. بروز اتفاقات غیرمنتظره باعث افزایش مدت‌زمان جراحی و درنتیجه افزایش هزینه جراحی خواهد شد.

هزینه آزمایشات و عکس‌برداری قبل از انجام جراحی

برای بررسی وضعیت بیمار و تصمیم‌گیری درباره چگونگی انجام جراحی پزشک آزمایشات و عکس‌هایی را قبل از انجام جراحی برای بیمار تجویز می‌کند که این موارد باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

نوع بیمه درمانی

نوع بیمه درمانی و خدماتی که ارائه می‌دهند، یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه‌ها است.

سخن پایانی

یکی از روش‌های موثر و رایج برای کاهش وزن، جراحی اسلیو معده است. در این جراحی پس از بررسی وضعیت بیمار حدود 75 تا 80 درصد از حجم معده بیمار برداشته می‌شود. این جراحی کم تهاجمی طرفداران بسیاری به خود جذب کرده چون در مدت کوتاه به اندام ایده‌آل خود خواهید رسید.در این مطلب سعی کردیم به بررسی عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی و نکات مهم آن بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر به سایت دکتر عبدالحسینی مراجعه کنید.

2 در مورد “عمل اسلیو معده در بیمارستان‌های دولتی”

  1. سلام وقت بخیر من میخواستم عمل کنم بدم با BMl36/3 عمل میشم آخه از نظر مالی خیلی دستم خالیه یک زن بی سرپرست هستم 😥

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکتر عبدالحسینی

دکتر عبدالحسینی

جراح و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته ، جراحی چاقی و متابولیک ، جراحی متابولیک برای درمان دیابت نوع 2

جدیدترین مقالات

جدیدترین مقالات حوزه جراحی چاقی

اسکرول به بالا